Gebiedsplan Wieringermeer niet aangenomen, plan is nog niet rijp genoeg, is de kritiek

• woensdag 26 juni 2019
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - ANNA PAULOWNA
    Te veel vragen nog onbeantwoord, te weinig draagvlak bij burgers en bedrijven, te weinig overleg met buurgemeenten, kortom nog geen besluit over het Gebiedsplan Wieringermeer.

Winnie van Galen - 25-6-2019

Een meerderheid van de gemeenteraad kreeg er gisteravond de handen niet voor op elkaar.
    Het college van b en w moet opnieuw aan de bak. Het plan voor grootschalige ontwikkelingen op en rond Agriport voor wonen en werken, werd als onrijp gekwalificeerd. Onder meer over de extra ruimte (1500 hectare) die het college voor Agriport wil. De VVD kwam met een amendement die groei te beperken tot circa 750 hectare en over vijf jaar te evalueren. De raad stemde hiermee in. Daarnaast moet ’alle tijd genomen worden met de stakeholders het gesprek aan te gaan.’ Dat vond ook SHK. ’Er is te weinig dialoog geweest en de antwoorden van het college waren te summier.’
    Noordhollands Dagblad

Theo Moras zei

Geachte Raadsleden,

Een heel wijs besluit, gemeenteraad van Hollands Kroon stuurt wethouder Theo Groot terug naar de bewoners en buurgemeentes van de Wieringermeer.
    Gelukkig is er door de meerderheid van de raad afwijzend gereageerd op het gebiedsplan Wieringermeer.
    Zij beseffen waarom er een gemeenteraad is, en een gemeenteraad die durft op te treden als het mis dreigt te gegaan.
    Het zou de gemeenteraad te prijzen zijn als alle andere onvolkomen uit het verleden nu ook eindelijk worden recht gezet.
    De inwoners hebben daar recht op.

Met vriendelijke groet,
    Theo Moras.

Ja Moras daar hebben en hadden ze recht op, maar gelijk hebben en gelijk krijgen ligt in deze gemeente heel ver van elkaar.Maar wie weet het tij lijkt te keren.