Woningstichting Den Helder houdt 1,4 miljoen over en heeft tevreden huurders, meldt het jaarverslag

• zondag 19 mei 2019
  • Den Helder - Woningstichting Den Helder heeft vorig jaar een winst geboekt van ruim 1,4 miljoen euro.
    Marten Visser 19-5-2019
    Dat meldt de corporatie in het maatschappelijk jaarverslag over 2018, dat afgelopen weekend onder de inwoners van Den Helder is verspreid.
    In het jaarverslag stelt directeur Robbert Waltmann dat Woningstichting een goed jaar achter de rug heeft, waarin diverse belangrijke stadsvernieuwingsprojecten zijn afgerond.
    Zo werden de complexen Hofdame, Landhuis en De Zusters opgeleverd.
    Voor appartementencomplex ’Over het Wad’ (Kanaalweg) is de belangstelling groot, meldt Waltmann.
    Meer dan driekwart van de appartementen is tijdens de bouw al verkocht, veelal aan mensen van buiten de stad. Woningstichting investeert flink in duurzame energie: vierduizend huurwoningen krijgen zonnepanelen op het dak.
    Huurders zijn dik tevreden over de corporatie, meldt het jaarverslag.
    Noordhollands Dagblad