Wethouder helpt toch nog een keer zoeken naar oplossing voor ’illegale’ woning familie Imming

• vrijdag 26 april 2019
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Even leek de rechter de enige hoop nog voor de familie Imming.

Mike Deutekom 25-4-2019

Maar op de valreep komt er toch nog verder overleg tussen burgemeester en wethouders van Hollands Kroon en de familie om te zoeken naar een oplossing om uitzetting uit hun ’illegale’ woning te voorkomen.
    Wethouder Theo Groot (CDA) liet het de gemeenteraad donderdag nog maar eens duidelijk weten: nieuwe woningen zijn - volgens het door de gemeenteraad zelf vastgestelde beleid - niet mogelijk op bedrijventerreinen. En dat is volgens Groot nu juist wat de familie Imming voorstelt in hun aanvraag om het bestemmingsplan voor hun pand op Schelphorst 58 in Wieringerwerf te wijzigen. Op dat adres op het gelijknamige bedrijventerrein is volgens de gemeente nu geen woning opgenomen in het bestemmingsplan. En Groot ziet geen mogelijkheid om dat te veranderen.

Precedent

,,U heeft het als raad zelf zo vastgelegd in de omgevingsvisie. We willen geen nieuwe woningen meer op bedrijventerreinen. Dit omdat woningen de activiteiten van (toekomstige) bedrijven kunnen belemmeren. En als we het in dit geval toestaan, dan levert dat een onoverzienbare precedentwerking op. Met onoverzienbare problemen’’, aldus de wethouder.
    Verschillende fracties waren daar vooraf niet helemaal zeker van. Onder meer coalitiepartij Senioren Hollands Kroon en de oppositiepartijen de ChristenUnie, GroenLinks en de PvdA vroegen om ’maatwerk’. Onafhankelijk Hollands Kroon vroeg de wethouder waarom hij niet persoonlijk met de familie om tafel was gaan zitten en of hij dat alsnog wilde doen.
    Groot zei dat eerder niet gedaan te hebben omdat hij geen ’wisselgeld’ had. Hij kon de familie niets bieden, zo liet hij weten.
    Toch gaan de partijen om tafel om een laatste poging te doen een oplossing voor het gezin te vinden. De familie schort daarvoor het verzoek tot herziening van het bestemmingsplan op. Lukt het in die laatste poging niet om er samen uit te komen, dan wacht het oordeel van de rechter. De gemeente haalt tot zes weken na de uitspraak in elk geval de dwangsom van de schouders van de familie.
    Noordhollands Dagblad

Crimineel gedrag door de overheid en het bedrijfsleven is mogelijk een grotere bedreiging voor de samenleving dan de ordinaire criminaliteit van de overvaller, de tasjesrover of de verkrachter. Die felle uithaal deed prof. Dr. C. van den Heuvel bij de aanvaarding van het hoogleraarschap Criminologie aan de Universiteit Maastricht. Vooral de mogelijkheid dat de overheid crimineel is, tart onze verbeelding en is de daardoor een vergeten hoofdstuk in de criminologie. Ambtenaren worden op dit moment veel te weinig aangesproken op mogelijk laakbaar gedrag. Grenzen van organisatiecriminaliteit - Prof. Van den Heuvel: https://www.youtube.com/watch?v=JEeGfUA4MvQ

Wethouder Groot past ieder bestemmingsplan aan wat hem uitkomt.
    Een prima voorbeeld hiervan is Coöperatie ZAP die probleemloos een bouwvergunning van Groot kreeg die eerder door zijn voorganger was geweigerd. Zijn voorganger oordeelde dat uitbreiding niet mogelijk was ivm. o.a. : Het Bestemmingsplan".
    Zo is er een dierentuin die geen dierentuin is maar een fazanterie omdat het bestemmingsplan geen dierentuin toe staat/stond maar wel een fazanterie.
    Zo simpel is het om een verandering door te voeren, ZEKER voor wethouder Groot, hij doet niet anders.

Als de Gemeente in het verleden een fout heeft gemaakt door de bestemming wonen van een woonhuis af te halen door een foutje dan lijkt het me de normaalste zaak van de wereld dat wethouder Groot zijn welgemeende excuses aanbiedt en als de wiedde weerga er voor zorgt dat de bestemming wonen weer teugkomt op het woonhuis.
    Voor iedere rechtbank zal de gemeente bakzeil halen als blijkt dat door een fout deze ellende is ontstaan.

Zelf doen ze alles wat god verboden heeft, en waar ze de burger mee kunnen raken of dwarsbomen gebruiken ze hun macht om die op wat voor manier te schofferen. Maar er is hoop een nieuwe burrie doet meestal ook wonderen al zal een nieuw College de beste oplossing kunnen zijn.

Dekker zei

Anoniem 4, het is te hopen dat we een daadkrachtige burgemeester hebben, al ben ik bang dat je oude gewoontes van gekonkel en leugens en bedrog niet zo maar weg krijgt.

Hoezo zal wethouder Groot helpen? De man moet gewoon zorgen dat de fout, door de Gemeente in het verleden gemaakt, gecorrigeerd wordt.
    Hij zo deemoedig het hoofd moeten buigen en zijn excuses moeten aanbieden.

De volgende blamage voor Hollands Kroon komt er al weer aan, op alle fronten fout (machtsmisbruik/ dwang/ mogelijke strafbare feiten) met het intrekken van een bijstandsuitkering van een moeder met drie kinderen. Handelend in strijd met mensenrechten. Wat een zootje, tijd dat dit geval maar eens onder de aandacht van de landelijke media wordt gebracht. De sociale PVDA burgemeester valt ook weer opnieuw door de mand. Niet sociaals aan, toneelspel voor de bühne, en als wethouder van Enkhuizen nog zo trotst zijn op iemand die na 15 jaar door haar uit de bijstand gehaald is via een re-integratie traject.

Waarom krijgt die mevrouw geen uitkering meer?