Ministerie wil weten wie het rapport over pesticiden in de omgeving van bollenvelden lekte

• maandag 8 april 2019
  • Categorie: , , ,
  • Julianadorp - Het ministerie van Volksgezondheid en Milieu wil het ’spuitlek’ boven water: de bron van de berichtgeving enkele weken geleden waarbij bevindingen uit een OBO-onderzoek voortijdig in de publiciteit kwamen.

Jan Mol 8-4-2019
    OBO staat voor Onderzoek Blootstelling Omwonenden. Het nieuws over dit rapport bracht veel onrust bij onder meer bollenkwekers en bewoners in bollengebieden omdat in de publicaties direct verband werd verondersteld tussen het gebruik van bestrijdingsmiddelen en gevaren voor de volksgezondheid. Met name de vaststelling dat er sporen van bestrijdingsmiddelen werden gevonden in luiers, sprak tot de verbeelding. Het televisieprogramma ’Zembla’ beschikte over een voorlopige versie van het rapport en bracht de uitkomsten naar buiten. Daarbij was sprake van hoge concentraties gevaarlijke stoffen in de atmosfeer, maar niet van overschrijding van toegestane normen.
    De bij het onderzoeksconsortium aangesloten organisaties hebben van het ministerie een brief ontvangen waarin een beroep wordt gedaan op betrokkenen bij het lekken zich kenbaar te maken.

Geheimhoudingsplicht

Het ministerie stelt dat het lekken een schending is van de geheimhoudingsplicht en schadelijk is voor het vertrouwen in het onderzoek. ’Wij begrijpen niet welke omstandigheden of moverende redenen het lekken kunnen rechtvaardigen, gezien de schade die dit de onderzoeksdeelnemers en het consortium heeft berokkend’, aldus het ministerie in een brief aan betrokken partijen.
    Het ministerie wil inzicht in de achtergrond en motieven van degenen die gelekt hebben.
    De kring van betrokkenen met toegang tot het gelekte concept rapport is klein: consortiumpartijen, RIVM, opdrachtgevers en leden van de wetenschappelijke begeleidingsgroep.
    Noordhollands Dagblad

Als al die maffe toeristen dit eens wisten.
    Die denken dat al die tulpen op de zeelucht groeien.
    Maar de (r)overheid laat ons er wel tussen wonen.

Wij als jonge moeders hebben al jarenlang een bel rondje als er weer zo'n giftrekker het land in gaat.
    Schande. En nee, Rutte heeft geen kinderen.

Ohhhhhhhhhhhhhh, we mochten dit (nog) niet weten van Rutte.
    Nou, we weten het al lang!

De conclusies en de inhoud konden dit keer niet aangepast worden, zoals dat in de schurkenstaat structureel gaat. Paniek in de top van de schurkenstaat die via 5G ook het inwonertal sterk wil decimeren, mogen wij ook niet weten.....

De idiote plannen van deze regering onder aanvoering van de niet aan de regering deelnemende Groen Links, gaan de burgers tienduizenden Euro's kosten en dat vinden de dwazen de normaalste zaak van de wereld, echter als het hun vrienden de boeren en bollenboeren betreft dan kunnen de omwonenden op hun achterste benen staan maar die moeten dan maar niet zeuren want de boeren moeten uiteraard meer dan genoeg verdienen(als het niet op de normale manier kan dan kunnen er wat subsidies aan die arme stumpers van boeren van uitgedeeld worden)
    Dat de burgers die subsidies middels belastingen moeten ophoesten is dan weer niet erg, zolang de boeren het maar goed hebben.

In het criminele wereldje worden "verraders" in het ergste geval vermoord. Bij de overheid wordt iemand die aantoonbare misstanden meldt aan de schandpaal genageld.
    Er is op het ogenblik geen verschil meer tussen de overheid en een criminele organisatie.