Landbouwgif in urine inwoners bij bollenvelden

• donderdag 11 april 2019

• Den Haag - In de buurt van bollenvelden zijn resten gevonden van bestrijdingsmiddelen in de buitenlucht rond woningen, in het stof op deurmatten en in het huisstof.
    11-4-2019

Ook zijn resten gevonden in de urine van omwonenden, bij volwassenen en bij kinderen.
    De bestrijdingsmiddelen zijn niet alleen aangetroffen bij mensen die vlak naast de bollenvelden wonen. Ook bij mensen die ,,op grotere afstand'' ervan wonen, zijn de middelen aangetroffen.
    Minister Schouten heeft aan het onderzoeksprogramma Zembla laten weten dat ’gebruik van gewasbeschermingsmiddelen radicaal anders moet’.

Noordhollands Dagblad

"Volgens het RIVM is meer onderzoek nodig naar het risico van alle bestrijdingsmiddelen voor omwonenden.

Onderzoeken, onderzoeken en dan weer onderzoeken terwijl er stapels rapporten liggen over het kankerverwekkende gif in de bollenteelt.
    Geloof maar niet dat er 1 rechtbank in Amerika is die Monsanto zal veroordelen tot een schadevergoeding van 70 miljoen dollar als er ook maar de geringste twijfel zou bestaan.
    In Nederland is de gezondheid van de burgers niet belangrijk, wat wel belangrijk is voor de diverse regeringen met als grootste boosdoeners CDA en VVD is, de fikse inkomsten van boeren en bollen boeren en daar mag van het oh zo christelijke CDA best de gezondheid van de omwonenden voor op het spel gezet worden. Zondags weer naar de kerk en een paar wees gegroetjes en het hypocriete volkje kan weer de gifspuit hanteren.

Het RIVM, een overheid instelling met als doel alles wat krom is recht te praten. Zou er, buiten de bekeuring afdeling van het Rijk, ook maar een afdeling zijn die wel functioneert?

"Volgens het instituut waren de gehalten van gemeten middelen in de lucht en urine niet hoger dan de risicogrenzen." In Nederland zal de risicogrens altijd aangepast blijven op de economische belangen gericht omdat volksgezondheid er niet toe doet. Des te meer zieken, des te beter voor de economie. Zo "geesten ziek" is Nederland anno 2019.......

Laat de GGD alle borstkankergevallen in Breezand de laatste 20 jaar maar eens bekend maken.

Het doet er niet toe of het wel of niet boven een norm is. Dat er landbouwgif in je urine zit is een aantasting van je lichamelijke integriteit.

Lezen wij de wet er even op na qua lichamelijke integriteit? Misschien ook wel handig in het kader van de vaccinatie dwang die men via wet- en regelgeving wil invoeren. Nederlandse Grondwet artikel 11. Onaantastbaarheid lichaam. Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam. Europese Grondwet Artikel II-63: Het recht op menselijke integriteit.