Forum ’strijdvaardig’ oppositie in: ’Kiezers kozen niet voor klimaatcoalitie die nu dreigt’

• dinsdag 2 april 2019
  • Haarlem - Forum voor Democratie, de grootste geworden in de provincie, doet niet meer mee aan de coalitiebesprekingen voor het Noord-Hollandse college voor GS.
    1-4-2019

,,Wij gaan strijdvaardig de oppositie in. Want de klimaatcoalitie die er nu dreigt te komen, is niet waar stemmers op ons voor hebben gekozen’’, zegt Forum-fractieleider Johan Dessing.
    Informateur Hans Smits, die door FvD was aangesteld, kwam maandag tot de conclusie dat hij de kansen op een college met Forum erin ’zeer gering, zo niet onmogelijk’ achtte. Breekpunt is het klimaatbeleid. De standpunten daarover verschillen fundamenteel en kunnen, zo gaven partijen aan, geen onderwerp van onderhandeling zijn. De bal legt Smits nu bij GroenLinks en VVD.
    In Zuid-Holland ziet zijn collega-informateur Hans Wiegel wél kansen voor een coalitie met Forum en VVD.
    Verder viel het Smits op dat uitlatingen van Thierry Baudet partijen dwars zitten en vertrouwen in de stabiliteit van de Forum-fractie ontbreekt. ,,Dat zijn heftige uitspraken waar we ons van distantiëren’’, zegt Dessing. ,,Dat mensen aanstoot nemen aan onze politiek leider is lastig. De Statenleden van Noord-Holland hoeven hem niet recht in de ogen te kijken, maar mij. Ik heb mijn hand uitgestoken, maar dacht tijdens de installatievergadering toen ik GroenLinks en PvdA ons uit voelde sluiten wel ’Jeetje, waar moet dit naartoe’.’’
    Dat Smits buiten zijn opdracht met een advies komt hoe er snel een coalitie kan worden gevormd, namelijk door GroenLinks en VVD dit op te laten pakken, vindt Dessing ’netjes’. Ook Zita Pels, fractieleider van GroenLinks, vindt dat Smits dat ’mooi heeft opgeschreven’. ,,Wij nemen onze verantwoordelijkheid. Geef ons even de tijd zijn suggestie te verkennen en uit te diepen.’’
    Ook Cees Loggen (VVD) schuift zijn oordeel een dag op. Wel wil hij kwijt verbaasd te zijn over de snelheid waarmee Smits met zijn conclusies komt. ,,Vanuit mijn fractie waren er geen belemmeringen om het gesprek met Forum te voeren, omdat wij merkten dat hun fractieleider afstand had genomen van uitlatingen van Baudet. Als ik hun partijprogramma oproep zie ik bijna dagelijks punten toegevoegd worden die afkomstig zijn uit dat van ons.’’
    Noordhollands Dagblad

Afstand nemen van de standpunten van je partijleider Baudet. Hoe FVD ben je dan nog. Dat is kiezersbedrog!

Anoniem 1, Iedere partij met een verkiezingsprogramma moet water bij de wijn doen, ook FvD.
    Overigens is er weinig of geen verschil meer tussen VVD, CDA, Groen Links en de rest van dat zooitje. Alleen PVV en FvD staan voor een realistische koers.

Klimaatbeleid = klimaat-wetgeving = dictatuur! HOE ONTSTAAT EEN DICTATUUR?
    1. WANNEER DE RECHTSTAAT FAALT!
    2. Het principe van, aan de overheid onderworpen burgers IN DWANG PLAATS VIND!
    3. DE VOLKSVERTEGENWOORDIGERS EIGEN RECHTER GAAN SPELEN.

DAN is dit mensenhandel in dwang dictatuur. En geen vrijheid in democratie.
    Een burger is in zijn burgerrecht vrij te bepalen met wie die zaken doet art 1:1 BW art 3:33 BW zijn wil, zijn keus, als vrij mens te handelen ZO OOK VRIJ EEN VERTEGENWOORDIGER TE VERKIEZEN IN DIE PUBLIEK VERENIGINGEN ALS OVERHEID!
    Die dan weer onder de ambtseed hun eed of belofte afleggen het recht en de wet van de mensen te respecteren, zo niet! Schenden, zij de ambtseed, hun integriteit, hun ambtsplicht en word het slavernij in dwangdictatuur art 2 sr art 365 sr art 284 sr art 317 sr art 285 sr art 285 b SR art 273f sr art 282 sr art 274 sr art 4 evrm art 4 uvrm. en leven we niet meer in een vrij land met democratie en rechtstaat.

HET GROOTSTE BELANG VOOR HET RECHT IS DAT DE RECHTSTAAT GOED FUNCTIONEERT.
    ALS DIE FAALT IS DIT LEVENS GEVAARLIJK.

Een rechtsstaat is een staat waarin de overheidsmacht aan banden worden gelegd door het recht (zoals het woord zelf reeds aanduidt). En recht is meer dan een systeem van wetten. Als een overheid of een functionaris daarvan zijn macht misbruikt, is per definitie geen sprake van een rechtsstaat, maar van een gebrek daaraan. In een rechtsstaat heerst evenwicht tussen een teveel en een tekort aan regels en kunnen wetten de inhoudelijke toets der kritiek doorstaan.

KIEZERSBEDROG ANONIEM 1?
    De VVD bedankt voor: de € 1000,- van Rutte, het afschaffen van het referendum, het ondertekenen van het Pact van Marrakesh, het doordrammen van het absurde klimaatakkoord, het voorrang verlenen aan statushouder wat betreft “sociale huurwoningen”.
    En dit allemaal is bekokstoofd door Rutte en zijn trawanten.