De Grote Nationale OntGroeningsdag 2019

• maandag 4 maart 2019
  • Categorie:
  • De Groene Rekenkamer (DGR) is een stichting die overheidsbeleid analyseert en doorrekent op haar productiviteit, dan wel contraproductiviteit.

De Grote Nationale OntGroeningsdag 2019

Op 7 maart is De Groene Rekenkamer terug met de langverwachte  OntGroeningsdag’: een middag in de mooie ambiance van het Planetarium aan de Gaasperplas, vol lezingen waar geesten geslepen worden en onderlinge contacten versterkt. We garanderen lezingen met hoog primeur-gehalte en veelzijdige belichting van de klimaatkwestie. Eerst de feiten – dan de emotie!
    Mis deze primeurs niet:
    In de Keynote presentatie aan het einde van de middag komt oerdegelijke wetenschapper Nic Lewis met spectaculaire nieuwe onderzoeksresultaten over het werkelijke effect van CO2 op de temperatuur.
    Verder zullen de nationale gemoederen nog lang bezig worden gehouden door de onthullende lezing van Rob de Vos met collega’s Frans Dijkstra en Jan Ruis bij de presentatie van hun onderzoek naar de verdachte temperatuurcorrecties van het KNMI twee jaar geleden. Zijn de hittegolven terecht door het KNMI uit de boeken geschreven?
    Wat weet u van de zo heimelijk door de Staat genegeerde en voor het publiek geheim gehouden astronomische kosten van het Energieakkoord uit 2013?  Theo Wolters deed er grondig onderzoek naar en gaat u er alles over vertellen; kom, luister en huiver!
    De beroemde IPCC klimaateconoom Richard Tol weet alles over de kosten van klimaatverandering en klimaatbeleid. De controversiële CO2 taks komt vast ook ter sprake…  Een zeer actueel thema, u wilt zijn lezing zeker niet missen!
    De titel van de presentatie van Benny Peiser van de Britse Global Warming Policy Foundation laat niets aan onduidelijkheid over: Energy Revolts – The Crisis of Europe’s Green Energy Agenda.
    Tijdens het symposium is er ruim tijd om de sprekers te ontmoeten tijdens de pauzes en om vragen te stellen tijdens de Q&A’s. Het eerste blok (opening, Wolters en de Vos) is in het Nederlands, waarna de presentaties doorgaan in het Engels.
    Tijdens de inloop van 12:30 tot 13:00 in onze luxe foyer, kunt u een praatje maken met eregasten zoals Marcel Crok en bekende gezichten zoals Salomon Kroonenberg.
    Het programma ziet er als volgt uit:
    • 12:30 Inloop
    • 13:00 Opening: De Groene Rekenkamer & Guus Berkhout
    • 13:30 Theo Wolters: Kosten van het Energieakkoord
    • 14:00 Rob de Vos: De betrouwbaarheid van de homogenisatie van het KNMI – De Bilt
    • 15:15 Richard Tol: On Climate Costs
    • 16:15 Benny Peiser: Energy Revolts – The Crisis of Europe’s Green Energy Agenda
    • 17:15 Nic Lewis: On Climate Sensitivity
    • 18:15 Afsluitende borrel

Planetarium, Gaasperpark, Amsterdam.
    Reguliere tickets kosten € 35. Bezoekers jonger dan 31 jaar komen binnen voor een gereduceerd ticketprijs van €10. Nodig dus vooral geïnteresseerde ‘jongeren’ uit, of trakteer juist een ‘oudere’ op een verhelderende dag!
    Nog geen donateur? Lezers van Climategate.nl ontvangen €15 korting met de code ASPIRANTDONATEUR.
    De Groene Rekenkamer
    In Nederland speelt de klimaatdiscussie als nooit tevoren, en daarom is ‘klimaat’ bij uitstek een geschikt onderwerp voor kritische lezingen, vanuit politieke, economische maar vooral ook wetenschappelijke perspectieven.
    De Groene Rekenkamer (DGR) is een stichting die overheidsbeleid analyseert en doorrekent op haar productiviteit, dan wel contraproductiviteit. Donateur worden kan al vanaf €25 per jaar!
    Sinds 2019 kent DGR een nieuw, jong bestuur dat staat te trappelen om bij te dragen aan het klimaatdebat. De laatste ‘Nationale OntGroeningsdag’ was precies tien jaar geleden, wat een mooie kans is voor het kersverse bestuur om een vliegende start te maken met een nieuwe editie!