Commentaar: de Noordkop is heel wat vertegenwoordigers kwijt

• zaterdag 23 maart 2019
  • Noordkop - Er zijn maar weinig mensen die geen mening hebben over Thierry Baudet en z’n Forum voor Democratie. Je haat hem, of je houdt van hem.
    Hedzer Faber  22-3-2019
    Feit is dat een grote groep mensen hun vertrouwen in zijn FvD uitspraken deze week. Wat heet: met stip binnen als grootste partij van de provincie.
    Wat Forum voor Democratie concreet gaat betekenen voor de Kop van Noord-Holland is niet duidelijk. Je zag ze niet bij verkiezingsdebatten en een echt regionaal toegesneden verkiezingsprogramma ontbrak. Wat FvD deze regio te bieden heeft, zal dus de komende jaren moeten blijken.
    Een bijeffect is al wel duidelijk: door slinken van zittende partijen, grijpen meerdere kandidaten uit deze regio naast een Statenzetel.
    Het Helderse PvdA-Statenlid Aukelien Jellema haalde de eindstreep niet, al kan dat nog veranderen, mocht een verkozen PvdA’er doorschuiven als gedeputeerde.
    Ook Jeff Leever (Ouderenpartij) uit de Wieringermeer zien we niet meer terug. Zijn streekgenoot Erik Annaert (VVD) was al niet herkiesbaar.
    Zo blijft het nu bij één Statenlid uit de hele Noordkop. Een op 55 zetels. VVD’er Hanneke Kaamer van Hoegee, uit Den Helder: er rust heel wat op haar schouders. Want qua directe vertegenwoordiging in Haarlem heeft de Kop deze verkiezingen een flinke veer gelaten.
    Noordhollands Dagblad

Een VVD mevrouw die al onze belangen behartigt, dat lijkt mij toch niet te gaan gebeuren. Die partij wil alleen meer asfalt en is er alleen voor werkgevers. Daar heb je als gewone inwoner niets aan.

Klavertje 4 zei

Anoniem 1, volgens mij is Rian (A.) van Dam van de PvdA en die partij is tegen asfalt, wel voor veel meer zonnepanelen en windmolens. Ook voor schone energie dus maak uw borst maar nar en ga maar vast flink sparen want vanaf 2021 hebben gemeentes het recht om wijken van het gas af te sluiten en u zodoende te dwingen 30.000-60.000 uit te geven om uw huis te gaan verwarmen.
    De PvdA is ook een van de partijen die half Afrika hiernaar toe wil halen, dus lijkt het mij logisch als er zoveel mensen bijkomen er ook voor aanpassing van de infrastructuur gezorgd wordt, of is dat weer te simpel gesteld?

Klavertje 4 zei

De VVD is er niet voor de middenstander gezien de klimaatregelen, die partij is er alleen voor de multinationals.

Klavertje 4, ik bedoelde VVD’er Hanneke Kaamer van Hoegee uit Den Helder, niet burgemeester Van Dam.