Keek op de Week (3,4) met Ambtenaar naar rechter, Raadsvergadering en.......

• maandag 4 februari 2019
  • Categorie: , ,

• Hoogte- en Dieptepunten in Hollands Kroon van week 3 en 4 van 2019.

2-2-2019

Ambtenaar Hollands Kroon naar de rechter
    Dit keer betreft het geen gewone burger maar een ambtenaar. Deze ambtenaar is al sinds 2005 (eerst Anna Paulowna) in dienst en heeft 45 jaar ervaring in bouwkunde.In 2007 waarschuwde hij een collega met een eigen bedrijfje voor de gevaren van belangenverstrengeling. Kort erna, om redenen die hij nog steeds niet begrijpt, werd hij in september 2017 twee weken op non-actief gesteld. Hij kreeg ander werk en zijn verwachting na zijn pensionering nog te kunnen doorwerken, bleek niet meer mogelijk. Vandaar de gang naar de rechter.
    Van ambtenaren hoor je maar zelden zaken. Die worden altijd stil gehouden. Uit het verhaal van ambtenaar Vlaming blijkt hoe de situatie onder de ambtenaren blijkbaar is.
    Uit het rapport Waar staat Hollands Kroon?', gepubliceerd in augustus 2018,  blijkt o.a. dat een groot percentage weinig tot geen vertrouwen heeft in de manier waarop de gemeente wordt bestuurd.
    AOW’er wil nog geen ontslag en spant rechtszaak aan
    AOW’er moet aantonen dat hij onmisbaar is

In de gemeente Bergen willen 'boze burgers' de situatie in hun gemeente aankaarten zelfs tot de koning aan toe. De gemeente waar oud-wethouder Westerkamp, na een 'gedwongen' vertrek uit Hollands Kroon, al snel werd weggestuurd. In het krantenartikel van  23 januari  lezen we o.a. : ’De onrust in Bergen wordt steeds groter, er heerst een angstcultuur.’ 'Het vertrouwen in de gemeentepolitiek is naar een dieptepunt gedaald.’

Weer iets nieuws bedacht: Instagram stories
    In een toonaangevende gemeente als Hollands Kroon moet wel steeds iets nieuws worden bedacht natuurlijk.  Communicatie-adviseur Noortje Slot komt nu met 'Instagram-stories'.Hollands Kroon is  weer de eerste gemeente.
    Medewerkers van de gemeente Hollands Kroon gaan Instagram stories maken, zodat burgers kunnen zien wat een gemeenteambtenaar zoal doet. Het gaat om verhalen in de buitendienst.
    Volgens Noortje Slot is het merendeel van de inwoners van de gemeente geïnteresseerd..
    Nu vragen wij ons af: Hebben deze ambtenaren daar wel tijd voor? En wat zijn de kosten van deze onzin?

Ambtenaren Hollands Kroon maken Instagram stories

Raadsvergadering 31 januari

Om 20.00 uur bleek:
    * Als gevolg van een technische storing kan de raadsvergadering helaas niet gevolgd worden via de live stream*
    Dit hadden wij niet verwacht en jammer voor ook de vele geïnteresseerden, die wegens de weersomstandigheden er van uitgegaan waren zo toch de vergadering te kunnen volgen.

In het NHD konden we een verslag over een agendapunt van deze raadsvergadering lezen: RTV Noordkop moet wachten op subsidie .  En een mooi verslag over de agendapunten op de website van RTV Noordkop door Kees Zwaan.

Ongebruikte Kooyhaven

In maart 2017 kwam Kooyhaven gereed, maar de kade is nog steeds leeg. D66             (Den Helder) ziet brood in het plan van de binnenvaart om er een overslagcentrum voor vracht te maken.
    HavendirecteurJacoba Bolderheij meent dat Port of Den Helder op de langere termijn pas kans maakt op een logistieke regionale rol.
    Voor de toekomst wordt nu ook huisvestingsmogelijkheden als onderwerp voor onderzoek genoemd.
    En dan wordt gedacht aan huisvestingsmogelijkheden voor arbeidsmigranten?  Uiteraard een mooie ruime mogelijkheid.

Zou wel eens willen weten wie die ambtenaar is de door de hr, Vlamming is gewaarschuuwt voor belangenverstrengeling bij de WABO, uit eigen ervaring weet ik al jaren dat de ambtenaren niet neutraal zijn en er vriendjespolitiek - willenkeur en belamgeverstrengeling op na houden.Als de hr. Vlaming bewijsmatriaal wilt hebben daar over, heb ik wel een stapelte documenten voor hem