Ambtenaren Den Helder: lastig om stadhuisplannen aan burgers uit te leggen

• woensdag 6 februari 2019
  • Categorie:
  • Den Helder - Ambtenaren vinden het steeds lastiger om de plannen met betrekking tot een nieuw stadhuis en het geld dat daarmee is gemoeid aan inwoners van Den Helder uit te leggen.
    Delano Weltevreden 6-2-2019
    Dat heeft de ondernemingsraad van de gemeente Den Helder gemeld aan de gemeentesecretaris. De OR zegt dat vooral ambtenaren die direct contact hebben met burgers in hun maag zitten met al die vragen. De OR pleit daarom voor eerlijke en duidelijke communicatie vanuit de gemeente waarin inwoners duidelijk wordt gemaakt waarom bepaalde keuzes worden gemaakt.
    De OR heeft in het advies aan de gemeentesecretaris opnieuw zorgen geuit over de omstandigheden waaronder ambtenaren in de oude hoofdvestiging van het stadhuis aan de Bijlweg moeten werken. Hoewel de gemeentesecretaris en het vorige college vonden dat het vanwege de slechte staat van het gebouw niet meer verantwoord is om daar ambtenaren te huisvesten, zit een deel van de ambtenaren er nog steeds. Sommige medewerkers hebben gezondheidsklachten. De OR wijst er op dat zij nog negen maanden in het pand moeten blijven zitten als de tijdelijke huisvesting aan de Kerkgracht doorgaat.

Noordhollands Dagblad

Moeilijk uit te leggen? Het oude pand voldoet niet meer, vandaar samen met de bestuurscultuur vele ambtenaren die ziek thuis zitten. Omdat het private bedrijf Willemsoord, eigendom van de gemeente Den Helder, structureel te kort komt, kan er door op Willemsoord eigen gebouwen in gebruik te nemen, jaarlijks een som geld overgemaakt worden aan Willemsoord om financiƫle gaten te dichten. Zo moeilijk is het dus niet om het uit te leggen, als je eerlijk bent naar je inwoners toe geen enkel probleem.