Boze burgers Bergen ’desnoods naar koning’

• woensdag 23 januari 2019
  • Bergen - De vier actiegroepen in Bergen stappen desnoods naar de koning als de nieuwe Commissaris van de Koning, Arthur van Dijk, ze niet kan helpen. Dat schrijven ze in een brief aan de CdK.
    Ype Minkema -  23-1-2019
    De actievoerders van vier grote knelpunten in Bergen - Mooier Bergen, Delversduin, Geen Ballen maar Bollen en Ontwikkeling Watertoren - willen een gesprek met Van Dijk over de crisis in hun gemeente. De Provincie heeft de brief inmiddels ontvangen, maar nog geen gesprek toegezegd.
    Mocht dat er niet komen, schijven de actievoerders, ’dan gaan wij het nog hogerop zoeken, namelijk het ministerie van Binnenlandse Zaken en de koning.’
    De vier groepen schetsen in hun brief een bijzonder beeld van Bergen. ’Ambtenaren willen niet meer in onze gemeente werken’, stellen ze. ’De onrust in Bergen wordt steeds groter, er heerst een angstcultuur.’
    Daarnaast missen de protestgroepen ’een krachtige voorzitter’. ,,Met alle respect voor onze huidige burgemeester, maar het lukt haar niet om rust te brengen binnen onze gemeenteraad en tussen de gemeente en de burgers. Het vertrouwen in de gemeentepolitiek is naar een dieptepunt gedaald.’’
    De actiegroepen protesteren al jaren tegen genomen besluiten van de gemeente Bergen. ,,Inmiddels weten we niet meer wat wij nog meer kunnen doen, maar dat er hulp van boven nodig is, daar is iedereen het wel over eens.’’
    Noordhollands Dagblad

Het dieptepunt qua vertrouwen in de politiek en de colleges van B&W is in geheel Nederland een feit. Dat is ook niet vreemd want dit is doelbewust in gang gezet van bovenaf via de kabinetten, kok, balkende, rutte. Allemaal op de lijn van zoveel mogelijke publiek opgebrachte middelen privatiseren, rechten afnemen en invoeren plichten (regelgeving, belastingdruk verhogen). Realistisch gesteld is Nederland stapsgewijs afgebroken van democratie naar dictatuur.