‘1000 miljard voor 0,00007 graden’.

• woensdag 26 december 2018
  • Categorie: , , ,
  • Voorzitter Eerste Kamer (VVD) over klimaatakkoord: ‘spijtig, ondemocratisch en burger krijgt te veel op z’n nek’

Nou nou, de scheuren binnen de VVD beginnen zich te vertonen! Ankie Broekers-Knol, voorzitster van de Eerste Kamer en VVD’er, haalt het Klimaatakkoord door het slijk! Via De Telegraaf.
    Ze is van mening dat ‘polderakkoorden’ nooit in een regeerakkoord mogen belanden. ‘Het is niet in overeenstemming met mijn visie op de parlementaire democratie,’ zegt ze deftig. Dat komt gewoon neer op ‘ondemocratisch’ natuurlijk.
    Ze vreest twee dingen: een gigantische afkeer van de politiek vanuit de burgers én een flink radicale stem als reactie van de burgers op de huidige kabinetspartijen. Met een nuchtere kijk legt ze de vinger op de zere plek. ‘Maatregel na maatregel, na maatregel,’ zegt ze, en geeft een voorbeeld van de btw verhoging en een compensatie via de verlaging van inkomstenbelasting.
    En dit is inderdaad hoe de regering nu de zaak aan het runnen is, geld afhandig maken en dat vervolgens zelf naar eigen inzicht gaan verdelen. Dat het dan verkeerd terechtkomt is dan ineens niemands verantwoordelijkheid want ‘water bij de wijn’ en ‘er zijn nu eenmaal veel afspraken gemaakt’, waardoor de onderklasse straks elektrische auto’s voor de rijken loopt te financieren en, als ze eenmaal toe zijn aan een koophuis, genaaid worden met de hypotheek die aan dat huis vastzit vanwege isolatiemaatregelen.
    Reken er maar op dat dit een héél interessante verkiezing gaat worden in 2019 en 2021, want links gaat vol inzetten op ‘eerlijker verdelen’ en rechts wil zoveel mogelijk terugdraaien want ‘1000 miljard voor 0,00007 graden’.
    DDS

Johann zei

Ik verheug mij nu al op de verkiezingsuitslag van maart 2019.
    VVD en CDA worden weggeveegd en verdwijnen als sneeuw voor de zon.