Energietransitie van TGV naar paard en wagen

• vrijdag 30 november 2018
  • Categorie: , , , ,
  • De vraag op de eerste plaats is of al die heisa over CO2 wel zo realistisch is.
    30-11-2018

Een bijdrage van Jeroen Hetzler.
    Ik blijf mij verbazen over de kortzichtigheid, dan wel het gebrek aan natuurkundig inzicht en gebrek aan vertrouwen in de komende generaties bij onze politici en onderhandelaars aan die klimaattafels.
    Het valt te vrezen dat die onderhandelaars onderhandelen over ficties niet geremd door verantwoordelijk, kritisch denken en inzicht in de toekomst van onze maatschappij. Hoe goed is het bestuur van dit land nog in handen van lieden die zich van verkiezingsuitslagen niets aantrekken, geen wetenschappelijk inzicht hebben en aan de leiband lopen van de lobbycratische milieubeweging en het duurzaamheid-verdienmodel van VNO-NCW.
    Er is geen reden om aan te nemen dat het bestuur van dit land in goede handen is; zeker niet op dit terrein. Ten eerste heeft kennelijk niemand de moed om de vraag te stellen of het allemaal feitelijk wel juist is. De observaties beantwoorden die vraag afdoende: nee, die verschrikkelijke opwarming is een sprookje ondanks wat gepruttel over extremen na een conveniërende ‘homogenisatie’ van datareeksen. Zo redeneren de dames en heren weerkundigen naar het vooropgestelde resultaat: houd de bevolking bang opdat mijn baan verzekerd blijft. Het NOS-journaal fungeerde onlangs weer eens als de propaganda spreekbuis. Zie hier.
    Komisch is te zien hoe beelden worden vertoond van waterdamp uitstotende schoorstenen en koeltorens. Waterdamp, het meest dominante broeikasgas!
    Kennelijk is niemand zich bewust van de inferioriteit van de ten onrechte genoemde duurzame energiebronnen.
    Zie ook dit voorbeeld van de consequenties. Dit was het niveau van de maatschappij van vóór de industriële Revolutie.
    Opmerkelijk is de slaafse houding tegenover de milieubeweging w.b. het negeren van kernenergie. Slappe knieën dus tegenover de agressieve propaganda uit die hoek. Tja, als zelfs de VVD en de NRC hun principes verkwanseld hebben door zich zo te laten inpakken, dat wordt het wel erg bedenkelijk voor de toekomst van de komende generaties.
    Het moge duidelijk zijn dan die zogenaamde duurzame voornemens op natuurkundige grond niet in de buurt kunnen komen van de behoeftedekking van onze moderne maatschappij. Laat staan de generaties na ons. Wat de energietransitie in feite inhoudt is dus vergelijkbaar met al het moderne vervoer vervangen door paard en wagen.
    Bravo progressieve politici. Daar zullen de komende generaties “dankbaar” voor zijn. Mogen zij dit zelf nog bepalen? Wat bezielt u toch om nu zelfs ook al de komende generaties te betuttelen met uw planeconomische regelobsessie? Heeft u dan zo weinig vertrouwen in het zich ontwikkelende menselijk vernuft na ons? U blijkt slechts verstrikt in een misantropische obsessie voor een ecologische utopie, uw geromantiseerde paard en wagen-ideologie zonder besef van haalbaarheid, betaalbaarheid en effectiviteit. Zie hier.
    Kernenergie? De vraag op de eerste plaats is of al die heisa over CO2 wel zo realistisch is. Mij lijkt van niet mede gezien de rol van waterdamp. Zie hier.
    Derhalve geldt onverkort:
    Ceterum censeo Legem Climae delendam esse.

Mr. X zei

Een beetje off-topic maar naar aanleiding van de titel .... van TGV naar paard en wagen: ik was gisteren in Keulen voor een babbeltje met iemand. Jammer dat deze persoon 2 uur te laat was, want ze kwam met de TGV vanuit Frankfurt en de laatste tijd zijn op die route regelmatig nogal wat 'probleempjes' met het spoor - er zou iets niet kloppen met de fundering en met de bielzen.