Nieuwe gedragscode voor raadsleden Hollands Kroon

• maandag 22 oktober 2018
  • Hollands Kroon - De gemeenteraadsleden van Hollands Kroon stellen op 1 november een nieuwe gedragscode voor zichzelf vast.
    Mike Deutekom 21-10-2018
    Hollands Kroon neemt de algemeen opgestelde integriteitsregels voor raadsleden over van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) en vult die aan met al eerder gemaakte lokale afspraken. Zo is in de gemeente afgesproken dat alle nevenfuncties van raadsleden via de gemeentelijke website openbaar zijn, mogen raadsleden met een (zakelijk) belang niet deelnemen aan de beraadslaging en besluitvorming over dat onderwerp en onthouden raadsleden zich van ’beledigingen, laster en leugens’ ten opzichte van collega’s en ambtenaren.
    Noordhollands Dagblad

Zou het helpen al die goede voornemens?
    Sinds mensenheugenis is het al een puinzooi in deze Gemeente en dat zal niet veranderen ook, wat voor regels en afspraken er ook gemaakt worden. Onbetrouwbaarheid zit nu eenmaal in de genen van deze bestuurders.

Zijn dit niet voor iedere burger de NORMAALSTE zaken van de wereld?
    Daar hoef je toch helemaal geen regels voor te maken.