Microsoft schenkt twee ton aan projecten in Hollands Kroon en Medemblik

• maandag 22 oktober 2018
  • Hollands Kroon - Microsoft wil 200.000 euro schenken aan projecten van verenigingen en non-profitorganisaties in de gemeenten Hollands Kroon en Medemblik.
    Ed Dekker 22-10-2018
    Aanvragen om financiĆ«le steun kunnen tot eind deze week worden ingediend. Softwaregigant Micosoft, die verder uitbreidt op het terrein Agriport bij Middenmeer, helpt drie soorten projecten. Dit gaat om recreatieve programma’s voor jongeren en ouderen, onderwijsinitiatieven met sterke nadruk op digitale vaardigheden en projecten op terrein van duurzaamheid en milieu.
    Met het gemeenschapsfonds richt Microsoft zich op kleine projecten (voor aanvragen tussen 4.000 en 6.000 euro) en grote projecten (van 25.000 tot 35.000 euro). Er gelden diverse criteria voor te steunen projecten. Ze moeten samenwerking tussen diverse maatschappelijke groepen promoten.

Impact

Ook moeten ze impact hebben op sociaal, ecologisch en economisch gebied (tenminste twee daarvan). Er moet beroep op meer fondsen worden gedaan en er moet realistisch plan zijn uitgewerkt.
    Eind november wordt bekend wie geld krijgt. Aanvragen kunnen worden ingediend voor vrijdag 26 oktober 17 uur via: dcabnl@microsoft.com.
    Noordhollands Dagblad