Vragen over opheffen haltes

• zaterdag 15 september 2018
  •  Hollands Kroon - Anna Paulowna - Als eerste vraagt zij of dit teruggedraaid kan worden.

15-9-2018

Ouderenpartij NH heeft vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten van Noord-Holland vanwege het opheffen van zeventien buihaltes in Hollands Kroon. Als eerste vraagt zij of dit teruggedraaid kan worden.

Connexxion verzorgt het openbaar vervoer in Noord-Holland.' Er is een nieuw lijnennet gekomen, met op sommige plaatsen ander openbaar vervoer zoals het Overal Flex vervoer in Breezand. Door de wijziging naar Overal Flex busvervoer worden langs de voormalige route van buslijn r58 een aantal haltes niet meer aangedaan door Connexxion. Waaronder dus diverse stopplaatsen in Anna Paulowna en  Breezand.

Volgens de Ouderenpartij zijn de gebruikers van het openbaar vervoer nu aangewezen op duurdere alternatieven. Ook moeten volgens haar burgers met weinig computerervaring een hoge drempel nemen alvorens zij de website van Connexxion kunnen gebruiken. Zij vraagt of het college nog contact heeft gehad met Connexxion over een blijvend gebruik van de zeventien haltes binnen het Overal FIex systeem.

Noordhollands Dagblad