Waddenvereniging blij met slot op gas

• donderdag 26 juli 2018
  • Den Oever - De Waddenvereniging is blij met de wijziging van de Mijnbouwwet. De deur voor het zoeken naar en winnen uit nieuwe gasvelden in het Waddengebied is nu definitief op slot.
    26-7-2018

Met deze wijziging van de Mijnbouwwet wilden de initiatiefnemers Tom van der Lee (Groenlinks), Rob Jetten (D66) en Carla Dik-Faber (ChristenUnie) recht doen aan het unieke karakter van de Waddeneilanden en de bijzondere status van de Waddenzee als Wereld- erfgoed.

De Waddenvereniging hoopt dat de regering deze lijn doortrekt voor een aantal gasvelden, onder meer bij Ternaard en Terschelling. Deze eerder ontdekte, maar nog niet in productie gebrachte gasvelden zijn soms weer interessant geworden voor gasproducenten door nieuwe technologische ontwikkelingen. Of door de behoefte aan extra gas door vermindering van gaswinning uit de Groninger gasvelden. De Waddenvereniging blijft zich inzetten om uitbreiding van de gasproductie in het gebied te voorkomen en de huidige gaswinning te laten stoppen. W

Noordhollands Dagblad

Kapitein Rob zei

De Waddenverenging zal het een zorg zijn dat u van de winter doodvriest.

Johann zei

Deze natuurliefhebbers moeten m.i. als eerste van alle mogelijke energie worden afgesloten. Kunnen ze in de toekomst van de Wadden gaan leven. Wat een opportunisten!

We kunnen gas zat uit Rusland importeren. Het spelletje van VNO NCW om i.s.m. de politiek Nederland van het gas af te helpen is te doorzichtig. Iedere Nederlander wordt hierdoor geconfronteerd met een grote schuldenlast omdat de installatie omgebouwd dient te worden om de wiebelstroom van zwaar milieuvervuilende gesubsidieerde windmolens, die grotendeels in eigendom zijn van dezelfde criminele multinationals die Groningen exploiteerden. Voor degene die wat diepgang zoeken, lees het boek: Koninklijke Olie: de eerste 100 jaar 1890-1990.