Plan voor multifunctioneel Den Krieck

• dinsdag 10 juli 2018
  • Hollands Kroon - De Stichting Den Krieck heeft in samenspraak met muziekvereniging Breez’ Harmony een plan gemaakt voor meer multifunctioneel gebruik van het zwembad in Breezand.
    Mike Deutekom 10-7-2018

De muziekvereniging en een aantal andere clubs uit het dorp willen graag van het zwembadgebouw gebruik maken, maar daarvoor moet er wel een multifunctionele ruimte gemaakt worden in het pand. Om dat te realiseren wordt aan de gemeente Hollands Kroon financiële steun gevraagd

De gemeente heeft gesprekken gevoerd met beide initiatiefnemers en daaruit blijkt dat er voor nieuwbouw 417.000 euro nodig is en voor renovatie 243.000 euro. Het college is bereid om van dat laatste bedrag een kwart beschikbaar te stellen, laat wethouder Mary van Gent weten. ,,Dit plan past in ons accommodatiebeleid, waarbij inwoners en verenigingen het eigendom en beheer van accommodaties op zich nemen. Dat is hier het geval. Naast de muziekvereniging wil bijvoorbeeld ook toneelvereniging Sans Souci een plek krijgen in het gebouw.’’

Kwart