Oplevering gloednieuw zweefvliegcentrum Slootdorp nadert

• donderdag 12 juli 2018
  • Categorie: , ,

• Hollands Kroon - Het nieuwe onderkomen van zweefvliegcentrum Noordkop aan de Hippolytushoeverweg in Slootdorp wordt dinsdagmiddag opgeleverd.Martijn Gijsbertsen 11-7-2018

Oplevering gloednieuw zweefvliegcentrum Slootdorp nadert
    © Illustratie archief

Een impressie van het op te leveren zweefvliegcentrum.
    Hoofdaannemer Archangel Bouw uit Amsterdam heeft de kantine, werkplaatsen en hangaar (circa tweeduizend vierkante meter) dan voltooid.

Voorspoedig

De bouw (prijskaartje ruim 1,3 miljoen euro) is voorspoedig verlopen, stelt voorzitter Wim Jacobs van de zweefvliegclub met een kleine honderd leden.

Opening

,,Na oplevering beginnen we met inrichten. Vanaf medio september gaan we verhuizen, een week later misschien voor het eerst vliegen. De opening voor publiek houden we voorjaar 2019.’’

Windmolens

De zweefvliegers moesten vanwege de komst van windmolens vertrekken van hun locatie aan de Ulkeweg. Nuon heeft de nieuwbouw betaald.

Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

Snel opleveren: Nawijn erin de dampkring in.

Alls een windmoleneigenaar 1,3 miljoen betaald voor die verplaatsing, kan je nagaan hoeveel ze verdienen aan die zwaaipalen