Akkoord van Helderse raad voor extra geld rechtszaken

• maandag 16 juli 2018
  • Den Helder - De gemeenteraad van Den Helder is ondanks eerdere kritiek akkoord gegaan met de door het college gevraagde extra 180.000 euro voor juridische kosten.
    Delano Weltevreden 15-7-2018
    Aan de 120.000 euro die was begroot had het college niet genoeg, omdat er diverse rechtszaken bij zijn gekomen waar de gemeente niet om heeft gevraagd, maar wel bij betrokken wordt.
    Van externe juridische hulp wordt alleen gebruik gemaakt als er intern geen mogelijkheden zijn.
    De gemeenteraad is gezwicht voor het argument van het college dat geen geld beschikbaar stellen uiteindelijk desastreus zal uitpakken.
    Voor bepaalde zaken is de gemeente namelijk verplicht zich te laten vertegenwoordigen door een advocaat.
    Als de gemeente dat niet doet, wordt de tegenpartij automatisch in het gelijk gesteld.
    De claims van de tegenpartijen, variĆ«rend van enkele tienduizenden euro’s tot zo’n twee miljoen euro, moeten dan betaald worden.

Noordhollands Dagblad

Dekker zei

De Gemeente zelf is de oorzaak van de vele door burgers aangespannen rechtszaken tegen de Gemeente Hollands Kroon. Immers de bestuurders van deze Gemeente hebben helemaal lak aan wat de burgers willen of niet willen en het slappe zooitje wat zich raadsleden noemt durven natuurlijk niets te weigeren wat door de tirannen wordt voorgesteld.

@Dekker, dit gaat over Den Helder. Als de hoofdmoot in Hollands Kroon bestaat uit VVD 1 (senioren partij) en de VVD, niets meer dan een afkorting voor Vereniging van Dieven, dan is democratie failliet in Hollands Kroon. En dat is helaas al zo sinds de oprichting van de gemeente...…… Net zoals elders op de wereld, zal dat uitmonden in totale chaos, net zoals dat in Frankrijk het geval was na het behalen van het wereldkampioenschap voetbal in Parijs. Echter met dien verstande dat het dan geen islamitische jeugd is, maar gewoon de inwoners uit het gebied die het meer dan zat zijn.