Oppositiepartij Lada boycot benoemingsprocedure nieuwe burgemeester in Hollands Kroon

• donderdag 21 juni 2018

• Hollands Kroon - Oppositiepartij Lada boycot de benoemingsprocedure voor een nieuwe burgemeester in Hollands Kroon.
    21-6-2018
    Fractievoorzitter Henk van Gameren laat weten dat zijn partij geen fiducie heeft in de benoemde vertrouwenscommissie.
    Daarin hebben drie raadsleden van coalitiepartijen Senioren Hollands Kroon, VVD en CDA plus drie van oppositiepartijen Onafhankelijk Hollands Kroon, PvdA en GroenLinks zitting.

Schijnvertoning

,,De instelling van deze commissie is een schijnvertoning geworden. Vooraf was duidelijk dat de coalitie niet meer dan zes leden wenste en geen raadsbrede samenwerking wilde’’, aldus de Lada-voorman.
    ,,Hoewel Onafhankelijk Hollands Kroon, PvdA en GroenLinks zich voor een brede commissie uitspraken, stemden zij in met dat coalitieplan.’’

Buitengesloten

Daarmee zijn volgens Van Gameren Lada, ChristenUnie, Anders en D66 buitengesloten.
    ,,Mijn partij zal daarom niet aanwezig zijn, wanneer er in vertrouwelijkheid verslag van de voortgang wordt gedaan.’’
    Noordhollands Dagblad