Burgemeester Schuiling is portefeuilles kwijt

• woensdag 27 juni 2018
  • Den Helder - De nieuwe coalitie heeft alle niet-wettelijke taken weggehaald bij burgemeester Koen Schuiling. Hij gaat straks alleen over wettelijke taken (openbare orde en veiligheid).

Delano Weltevreden 27-6-2018
    De afgelopen jaren is soms flinke discussie geweest over de portefeuilles van Schuiling. Partijen als Beter voor Den Helder en Behoorlijk Bestuur vonden dat politiek-gevoelige portefeuilles niet onder de burgemeester mochten vallen. De colleges die er zaten hebben aan die wens geen gehoor gegeven. Nu is het er dus toch van gekomen. Volgens Carlo Assorgia (BvDH) heeft de portefeuilleverdeling niets te maken met die discussie. ,,Toen waren er minder wethouders, nu zijn het er zeven. Die moeten voldoende te doen hebben.’’

Noordholland Dagblad

Het optreden van Schuiling in de kwestie Rob Scholte mbt de ontruiming van zijn pand en beslaglegging op zijn collectie, en de hardhandige wijze waarop Scholte zijn pand werd ontruimd, getuigt dat Schuiling niet capabel is om openbare orde en veiligheid als portefeuille te hebben. Idem de onnodige mishandeling van een geflipte helderse agent van een jongeman uit Hippolytushoef geeft aan dat Schuiling ongeschikt is als eindverantwoordelijke voor de veiligheid en openbare orde om een leefbare samenleving in stand te houden, dan wel te realiseren.