Breedband krijgt meer tijd in Hollands Kroon

• maandag 4 juni 2018
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - De inschrijfperiode voor het glasvezelnetwerk in het buitengebied van Hollands Kroon wordt met een maand verlengd tot en met 30 juni.
    Mike Deutekom 4-6-2018

Dat hebben de coöperatie Breedband Hollands Kroon en exploitant Kabeltex laten weten.

Er zijn nog 460 aanmeldingen nodig om tot het minimale aantal van 1860 inschrijvingen te komen.

Beide partijen verwachten dat dit aantal in juni kan worden bereikt, laat directeur Alexander Op de Weegh van Breedband Hollands Kroon weten.

Kabeltex gaat de aanleg, het onderhoud en het beheer van het netwerk uitvoeren. Op de Weegh verwacht dat het bedrijf na de zomer kan starten met de aanleg van het glasvezelnetwerk.

Op de Weegh: "Sinds eind maart zijn er ruim 1400 contracten gesloten. Een grote prestatie waar alle betrokken zeer verheugd mee zijn."

Zeventig procent

De vrijwilligers hebben inmiddels vele adressen bezocht. Dat kost veel tijd maar werpt wel zijn vruchten af, aldus de directeur. Volgens hem is zeventig procent van de inmiddels bezochte adressen ingeschreven.

Op de Weegh: Met ruim duizend onbezochte adressen te gaan hebben vrijwilligers en directie er alle vertrouwen in dat de resterende 460 contracten worden gesloten."

Noordhollands Dagblad