PvdA’er Hans Heddes nieuwe wethouder van Schagen

• donderdag 10 mei 2018
  • Schagen - De wethouders in het nieuwe college van Schagen worden Jelle Beemsterboer (CDA), Sigge van der Veek (CDA), Joke Kruit (JESS) en Hans Heddes (PvdA). Dit heeft de nieuwe coaltie zondag bekend gemaakt.
    Ed Dekker
    Kruit en Heddes zijn nieuw in het Schager college van b en w. Joke Kruit was eerder wethouder van Zijpe. Haar naam was al eerder genoemd als nieuwe wethouder in Schagen. Hans Heddes was fractievoorzitter van de PvdA-Schagen. Beemsterboer en Van der Veek waren al wethouder in Schagen. Jan Steven van Dijk en Ben Blonk (beiden PvdA) keren niet terug.
    Beemsterboer krijgt de portefeuille ruimte en economie, Van der Veek samenleving. Kruit gaat zich richten op financiën, participatie, sport en cutuur), Heddes op infrastructuur en duurzaamheid. Jelle Beemsterboer is eerste loco-burgemeester.
    De gemeenteraad bespreekt op 29 mei het programma van de nieuwe coalitie CDA, PvdA en JESS. Alle raadsfracties kunnen reageren op het concept-akkooord. De coalitie bespreekt op 19 mei de reacties. In de raad van tien dagen later wordt het definitieve akkoord voorgelegd.

Noordhollands Dagblad