Coalitie van zeven partijen in Den Helder

• woensdag 9 mei 2018
  • Den Helder - Als er geen kink in de kabel komt, krijgt Den Helder een coalitie van zeven partijen en drieëntwintig zetels.
    Delano Weltevreden 9-5-2018
    Dat hebben CDA en Beter voor Den Helder afgesproken. Zij willen VVD, PvdA, Stadspartij, Seniorenpartij en ChristenUnie erbij hebben.
    In een persbericht zeggen CDA en ’Beter’ dat het genoeg is geweest. ’Beter voor Den Helder en het CDA beloofden andere politiek. Sinds de verkiezingen is hier nog weinig van terecht gekomen. Daarom bespraken beide hoe uit de impasse te komen. Partijen verklaren in gesprek te willen om te komen tot een brede en stabiele coalitie’, aldus het persbericht
    Assorgia: ,,Als ik naar de verkiezingsuitslag kijk, is een coalitie met een lokale en landelijke kant het beste voor de stad. Deze wens heb ik meermalen uitgesproken.” De leider van de grootste partij wil nu vooruit. Harmen Krul (CDA) vult aan: ,,We willen beiden een streep zetten onder de afgelopen periode. Het wantrouwen moet voorbij zijn en partijen moeten hun verantwoordelijkheid nemen. Samenwerking is nodig om aan de stad te bouwen.”
    Eigenlijk komt er een coalitie die steunt op 24 raadszetels. De vierentwintigste zetel is die van Behoorlijk Bestuur. Die partij zit straks niet bij de onderhandelingen, maar Michiel Wouters is wethouderskandidaat namens BvDH, meldt fractievoorzitter Assorgia.

Noordhollands Dagblad