Vrijwilligers deur langs voor breedband

• vrijdag 13 april 2018
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Een groep vrijwilligers van de coƶperatie Breedband Hollands kroon gaat morgen de deuren langs in de omgeving van Winkel.
    Mike Deutekom 13-4-2018

Doel is om voor 1 juni 2018 minimaal 1860 abonnees te hebben, zodat er begonnen kan worden met de aanleg van een glasvezelnetwerk in het buitengebied van Hollands Kroon.

De vrijwilligers gaan morgen bij de Groetpolderweg en Westfriesedijk huis aan huis langs om de bewoners te vragen zich in te schrijven. Daarnaast staat de 'breedbandbus' van de coƶperatie geparkeerd bij de kruising Westfriesedijk/Mientweg om vragen van bewoners te beantwoorden.

Volgens directeur Alexander Op de Weegh van Breedband Hollands Kroon gaat het de goede kant op. Een derde van de doelstelling is al behaald in een maand nadat besloten werd verder te gaan met Kabeltex. "Met nog een kleine twee maanden voor de boeg lijkt het minimum aantal inschrijvingen daarmee te worden gehaald. Maar vanzelf gaat het niet.Er blijkt wat verwarring bij mensen die zich al eerder hadden aangemeld. Nu bekend is dat Kabeltex de leverancier van diensten is, moeten zij zich opnieuw aanmelden om kenbaar te maken welk abonnement zij willen hebben. Dit is niet door iedereen begrepen, waardoor het aantal inschrijvingen wat achter loopt."

Met de keuze van Kabeltex is nu wel meer duidelijk over het aanbod van tv-zenders en de verschillende abonnementen.

Noordhollands Dagblad

Sam Kooy zei

Kabeltex in Den Burg uiteraard in jubelstemming !

Vrijwilligers die 'werken' voor een private onderneming? Zijn het kennissen of vrienden van Op de Weegh die zelf zo'n aansluiting willen?

Allemaal VVD vrienden van Op de Weegh, dus een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Eerst even fors betalen voor een aansluiting. Daarna is er nog niets bekend over de maandelijkse kosten die in rekening gebracht worden. VVD'er Op de Weegh is zoals het VVD'ers gewoon is, vooral voor zichzelf in de weer. Hoeveel heeft dit project de belastingbetaler in Hollands Kroon al gekost?

Inmiddels is er al 250 duizend euro verdampt van de belasting centen van alle NH'ers uit Provincie geld? Alleen om glasvezel te promoten en A.Opdeweegh heeft zichzelf als directeur benoemt liberale integriteit toch? Het wordt net als Tocardo een grote subsidie piramide van VVD'ers. T.Meskers loopt al achter de schermen te zoeken naar meer gemeenschaps-geld na installatie als wethouder. Inwoners van Hollands Kroon hebben dit met het rode potloodje bepaald, na de uitslag van de gemeenteraads-verkiezingen is de VVD als tweede grootste partij er uit gekomen. Een volk krijgt waarvoor ze kiest.

Het zinnetje:
    ---het is niet door iedereen begrepen---
    zegt iets over de verwarring door deze VVD-er.