Senioren Hollands Kroon kiezen voor CDA en VVD

• woensdag 11 april 2018
  • Hollands Kroon - SHK (Senioren Hollands Kroon) gaat met CDA en VVD rond de tafel om de coalitie in Hollands Kroon te vormen.
    Lydia Jasper

Het is nagenoeg dezelfde samenstelling als in de voorgaande vier jaar. Alleen maakte toen Lada deel uit van dit gezelschap.Lada was met een daling van zes zetels naar één zetel de grote verliezer van de gemeenteraadsverkiezingen.

Informateur Jip Pankras, fractievoorzitter van SHK, denkt met.deze combinatie tegemoet te komen aan de wensen van de burgers. Bij de verkiezingen kwam SHK als grotewinnaar uit de bus met zeven zetels. CDA en VVD zijn elk goed voor vijf zetels. ,,Het CDA heeft een zetel erbij en VVD is stabiel gebleven. Natuurlijk is Groenlinks met twee zetels een andere winnaar. Alhoewel er veel overeenkomsten waren, was er ook een aantal punten waarop Groenlinks afweek van de programma's van de anderen."

Gehonoreerd
    Volgens Pankras is het beleid van de afgelopen vier jaar gehonoreerd met zeventien zetels. ,,Wij hebben prettig samengewerkt in de coalitie die periode; ook met Lada. Er waren niet zoveel perikelen en we namen als een goed team afscheid van el- kaeÍ."

SHK ziet Mary van Gent als beoogd wethouder uit eigen gelederen. Wie de voorkeur van de andere partijen geniet, weet Pankras niet. SHK wil eind deze week afspraken maken om volgende week verder te praten met CDA en VVD.

Pankras:,,Als we op hoofdlijnen akkoord zijn, willen we een programma voor 2018-2022 opstellen waarin we ook punten van andere partijen meenemen. Zoals de ontwikkeling van recreatie en toerisme."

,,We willen de gemeente duurzamer maken door bijvoorbeeld zonnepanelen op gemeentelijke gebouwen te laten plaatsen en andere groepen te faciliteren om energiezuiniger te leven en te bouwen. Ook gaan we werken aan een betere relatie met inwoners en bedrijven. Dat willen wij onder meer door de gemeentelijke website te verbeteren en meer aandacht te schenken aan groenonderhoud."

Noordhollands Dagblad

Niet te geloven, weer vier jaar met dezelfde wijze bestuurders voortmodderen.

Dekker zei

Gelukkig, dan krijgen we hetzelfde incapabele zooitje weer terug, dat is tenminste wat de meerderheid van bejaardensoos Hollands Kroon wil.
    Na verloop van tijd zal het duidelijk worden dat met gat in zijn hand Meskers een lening van vijfentwintig miljoen Euro lang niet genoeg is.

Duurzamer en een betere relatie met inwoners? Dan komt dat motorcoss terrein er dus niet

... 'betere relatie met inwoners'?
    Pankras vergeet niet je eigen verkiezingsprogramma: HANDHAVEN

Hiermee voorkom je veel ellende en procedures!!!!

Ach, dan hoeven vanaf heden gemeenteraad noch het bestuur niet meer serieus te nemen en kunnen als zodanig daarnaar handelen.

Gelukkig heb ik geen contract met private overheden. Daarom stem ik ook niet want dan heb ik wel een contract. Een contract sluit ik alleen af met integere zuivere mensen. In Hollands Kroon is de onwetendheid groot want anders ga je geen contract aan door te stemmen, en degene die dat niet snappen stemmen nog grotendeels op partijen die niets ophebben met mensen en het vereniging- en bedrijfsleven in Hollands Kroon. Het is tijd dat mensen gaan snappen dat ze met geen enkel privaat bedrijf zoals de gemeente Hollands Kroon een contract aan moeten gaan omdat je contracten alleen aan gaat met betrouwbare en zuivere bedrijven.

Kapitein Rob zei

Geloof trouwens niet dat senioren serieus zijn qua duurzaamheid. Had de temperatuur van die smoorhete bejaardenhuizen voor de verkiezingen eens 2 graad Celsius lager gezet Pancras ; dan hadden jullie net als LADA, niet meer bestaan - zoveel snappen jouw kiezers van duurzaam.