Petitie gestart tegen intrekken vergunning voor bouw Poldermolen in Wieringerwerf

• maandag 23 april 2018
  • Categorie: , , , ,
  • Hollands Kroon - De Coöperatie Poldermolen Wieringermeer is een online petitie gestart tegen het besluit van Hollands Kroon om de vergunning in te trekken voor de bouw van een windmolen langs de A7 in Wieringerwerf.
    Martijn Gijsbertsen 23-4-2018
    Deze turbine zou de honderdste moeten worden in het toekomstige Windpark Wieringermeer.
    Inwoners en bedrijven kunnen een aandeel in het project nemen en daarmee financieel de vruchten plukken van de opbrengst uit energiewinning.

Animo

De gemeente stak onlangs een stokje voor het miljoenenproject, omdat er op dat moment onvoldoende leden waren geworven en de animo voor deelname aan het initiatief volgens Hollands Kroon te gering was.
    De coöperatie is het daar niet mee eens en wil het nieuwe college van burgemeester en wethouders daar na benoeming van overtuigen.

Financierder

,,We hebben nu rond de 250 leden van de beoogde 1500 en beschikken over een overeenkomst met een financierder, waardoor de molen kan worden gebouwd’’, aldus Vera van Vuuren, penningmeester van de coöperatie.
    ,,Naar verwachting vindt de bouw pas in 2020 plaats, dus hebben we tijd genoeg om meer aandelen uit te geven.’’

Samenwerking

De coöperatie is een samenwerking aangegaan met WES (Wind Energy Solutions) uit Spanbroek om leden aan te trekken.
    Zij kunnen door deelname ook meer hun favoriete vereniging sponsoren. Zie voor nadere informatie ook de website www.depoldermolen.nl.

NoordhollandsDagblad

Zijn er al niet meer dan genoeg windmolens in de Wieringermeer?

Opbokken met windturbines. Weg ermee.

We willen geen windmolens meer. Dat moet toch wel duidelijk zijn gezien het aantal aanmeldingen.
    De raad heeft de vergunning ingetrokken. Wat moeten al die borden nog langs de wegen door heel de gemeente (kosten?). Weg ermee. De gemeente handhaaft niet????