’Monumenten in Hollands Kroon zijn vogelvrij’

• dinsdag 17 april 2018
  • Hollands Kroon - Onverantwoord. Monumenten in Hollands Kroon mogen niet vogelvrij worden verklaard.

Ed Dekker 17-4-2018
    Dat schrijft erfgoedvereniging Heemschut aan de provincie.
    Heemschut wil dat Noord-Holland wacht met het schrappen van twintig objecten in Hollands Kroon als provinciaal monument. De bond vreest dat deze monumenten tussen wal en schip vallen.
    De provincie wil deze objecten overdragen aan Hollands Kroon, maar die heeft geen gemeentelijke monumentenlijst. Het vorige college laat de zorg voor erfgoed over aan het nieuwe. Heemschut is daar niet gerust op.
    ,,Deze zorg heeft geen prioriteit bij de gemeente. Zorg voor erfgoed is een wettelijke plicht. Er is een impasse. Die moet eerst worden opgelost”, zegt bestuurslid Frans Brugman.
    Noordhollands Dagblad

Mr. X. zei

Het meest verwaarloosde monument in Hollands Kroon wel is de herdenkingszuil 'Voor hen die vielen' van WO2 langs de provinciale weg op Wieringen bij Westerland. Het monument is veilig weggestopt achter een wildgroei van kreupelhout opdat zo weinig mogelijk mensen herinnerd worden aan de verschrikkingen uit WO2 - men hoeft zich dat ook niet te herinneren want zoiets gebeurt NOOOOIT weer, wordt ons wijsgemaakt - beziet men evenwel de absolute idioterie van de recente Amerikaans/Engelse/Franse politiek en het schijnheilige gedrag van de Nederlandse regering/coalitie, wat herinnert aan de sfeer op dit continent aan de vooravond van WO1, dan scheppen deze criminele 'beleidsmakers' voorwaarden waarbinnen, in het verloop van een paar uur, een zodanig vernietigingsapparaat in werking kan treden, dat herdenkingsmonumenten niet meer nodig zijn. En wel om de eenvoudige reden dat daarna geen mens nog iets te herdenken heeft.

MR X het monument langs de N99 wordt regelmatig bijgehouden. Steeds meer mensen ontdekken dat monument omdat het een krachtplek is en doelbewust op die plaats is gesitueerd met de obelix en de vier muurtjes met daarop twee bollen. Wie kennis van leylijnen, vortexen en energieën komt graag op die plek omdat ze weten hoe zij de energie kunnen sturen en er zelf gebruik van kunnen maken. Als iemand weet wie het ontworpen en gemaakt heeft dan zou dat een welkome aanvulling zijn. Vele oorlogsmonumenten zijn zo geconstrueerd omdat de verkeerde krachten gebruik maken om energie af te tappen van deze slacht-offers. Zij beschouwen dit als offers voor hun saturnus aanbidding. Nu worden deze monumenten massaal omgepoold om op een positieve wijze de mensheid en de aarde te dienen.