Meedoen Hollands Kroon nu ook voor ouderen

• vrijdag 13 april 2018
  • Categorie:

• Hollands Kroon - Meedoen Hollands Kroon is nu niet meer alleen voor kinderen, maar ook voor inwoners die AOW-gerechtigd zijn en een laag inkomen hebben.

Meedoen Hollands Kroon is nu niet meer alleen voor kinderen, maar ook voor inwoners die AOW-gerechtigd zijn en een laag inkomen hebben. Dat heeft het college besloten. Meedoen biedt kinderen in de leeftijd van 4 tot 18 jaar uit gezinnen met een laag inkomen en AOW-gerechtigden met een laag inkomen de mogelijkheid om deel te nemen aan sport-, culturele, educatieve en onderwijsactiviteiten.
    Er is per deelnemer jaarlijks een budget beschikbaar, dat tussen 1 januari en 31 december besteed kan worden. Deelnemers kunnen dat tegoed besteden aan bovengenoemde activiteiten. Alle activiteiten en/of producten worden aangeboden in de webshop op www.meedoenhollandskroon.nl, waar bedrijven, scholen en verenigingen zich presenteren.

U kunt meedoen als:

• u recht hebt op een AOW-uitkering;
    • u getrouwd of samenwonend bent en een inkomen heeft dat niet hoger is dan netto € 1.678,- per maand (inclusief vakantiegeld);
    • u alleenstaand bent en een inkomen heeft dat niet hoger is dan netto € 1.227,- per maand (inclusief vakantiegeld);
    • u in een schuldregelingstraject zit.

Stuur een aanvraag in

Is bovenstaande op u van toepassing? Stuur dan een aanvraag bij ons in. U krijgt zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 8 weken, bericht of uw aanvraag wordt goedgekeurd. De afhandeling van de aanvraag duurt langer als u niet alle gegevens inlevert, die wij nodig hebben. Na goedkeuring van de aanvraag krijgt u een inlog voor de website www.meedoenhollandskroon.nl.

Wat krijgt u?

U krijgt een budget van € 100,- per kalenderjaar, waarmee u producten kunt bestellen in de webshop. Wij hebben het aanbod op de website aangevuld met interessante producten voor de doelgroep die gepensioneerd is. Mist u een vereniging of activiteit op de website, vraagt u dan aan de vereniging om zich aan te melden bij de webshop. Zo wordt het aanbod steeds breder een gevarieerder.

Meedoen Hollands Kroon nu ook voor inwoners met een aow