LADA luistert...

• Hollands Kroon - LADA houdt fractievergadering op 16 april

LADA houdt maandag 16 april een openbare fractievergadering

in zaal Waddenzee in de MFA de Ontmoeting,

Verwachting 1, Anna Paulowna.

aanvang 20.00 uur.

Wilt u komen inspreken over een onderwerp of anderszins met de fractie in gesprek,
    dan bent u welkom.

Ook wordt de agenda van de raadsvergadering van 17 april behandeld.

Graag aanmelden bij fractiesecretaris

Peter Couwenhoven,

of fractielada@gmail.com.

Als LADA wat beter had geluisterd, of liever gezegd als LADA geluisterd had naar haar kiezers, dan hadden ze nu minimaal het aantal zetels gehad als voorheen.
    Het is zinloos om nog te reageren op een partij die zichzelf te gronde heeft gericht en niet inziet waarom het fout is gegaan: niet luisteren naar de achterban, is de oorzaak.

Theo Moras zei

Wat heeft aan deze afgang van LADA ten-grondslag-gelegen?

LADA heeft geweigerd het boete kleed aan te trekken bij de affaire rond Henk Jan Wittink, ook al stond daar mogelijk de val van de coalitie op het spel.
    Door dat LADA met hun zes behaalde zetels in 2014 in de coalitie hadden plaatsgenomen en er door LADA wel een wethouder werd geleverd maar niet uit de eigen LADA gelederen zijn er van de LADA beginselen en standpunten weinig of niets meer terecht gekomen.
    Daarnaast heeft de raad waar de coalitiepartijen met een ruime meerderheid vertegenwoordigd waren het delegatie besluit ook nog eens uithanden gegeven zodat ze helemaal hun oren moesten laten hangen vanwege het coalitie akkoord dat ze gezamenlijk overeengekomen waren.
    Het is anders gelopen en waarschijnlijk hadden dan de rollen omgedraaid geweest en hadden de triomfantelijke winnaars van nu de grote verliezers geweest.
    Zeker gezien alle onverkwikkelijke voorvallen die er allemaal in Hollands Kroon hebben plaats gevonden in deze vier jaar.
    Ook had Jaap Nawijn dan in z’n terugblik op deze raadsperiode met een heel ander verhaal moeten komen.
    De leden hebben meerdere keren aangegeven deze aanpak van het merendeels nieuw gevormde LADA bestuur aftewijzen.
    Het bestuur bleef echter volharden en meenden de juiste beslissing te hebben genomen waardoor de Lada sympathisanten zich van de party hebben afgekeerd.
    Op 21 maart heeft het nieuwe bestuur met de nu nog vijf man tellende LADA fractie de al gevreesde rekening gepresenteerd gekregen .
    Helaas voor LADA wel een hele dure!