Hollands Kroon op TV maandag 23 april

Hollands Kroon in het nieuws

Meer stukken over Waddenbelevingspunt

Sam Kooy zei

't Zal niet zo zijn. Voor de zoveelste keer Hollandskroon op de buis. Dit euvel, dat Moras aankaart, is al zo'n 2 jaar geleden aan de orde geweest. Ook ondergetekende heeft zich diverse keren van de situatie op de hoogte gesteld. In één wooord: ERBARMELIJK. En dat werd door projectleider Kerstens glashard tegen mij door de telefoon ontkend. Het gehele gemeentebestuur, inclusief hune direkte naasten, is één grote bedriegersbende. Geen andere woorden voor. Ik was benaderd door SBS aan het programma deel te nemen. Helaas overleed mijn echtgenote luttele weken geleden en moest e.e.a. derhalve aan mij voorbij laten gaan. Tol; gij zijt gewaarschuwd ! Namelijk, mocht Meskers deelgenoot zijn van de uitzending laat je niet overrulen ! Dat zal hij ongetwijfeld proberen of zelfs doen.

De overheid is geprivatiseerd. De gemeente Hollands Kroon is dus een privaat bedrijf geworden. Als staatsburger dient er een contract te zijn met een privaat bedrijf om ermee te kunnen handelen. Welke staatsburger in Hollands Kroon heeft er een getekend contract om met het private bedrijf Hollands kroon zaken te doen? Nu stuurt de gemeente Hollands Kroon allerlei "aanslagen" naar staatsburgers in Hollands Kroon die geen getekend contract met hen hebben. Een valkuil voor onwetende staatsburgers is de Digid. Als je mee accoord gaat heb je automatisch een contract met alle geprivatiseerde overheden, nooit aan beginnen dus, nou snap je meteen waarom je als staatsburger min of meer gedwongen wordt om met die Digid te werken. Op deze wijze halen private partijen zoals de gemeente Hollands Kroon gelden binnen door de onwetendheid van de staatsburger. Dat geld gooien zij structureel over de balk bij prestige projecten zoals het Waddenbelevingspunt. Structureel zie je bij dit soort over de balk projecten ook de grote aannemers naar voren komen die wethouders inpakken en dit soort projecten uitvoeren ver boven de marktconforme prijs. De wethouders, en burgemeesters worden op een nette manier ingepakt door allerlei sigaren uit te delen waar de desbetreffende burgemeester en/of wethouder weer zijn voordeel uit kan halen.

Het Waddenbelevingspunt is knudde. Het kostte teveel, ziet er heel leuk uit, maar zit slecht in elkaar. Ook erg: het is niet toegankelijk voor rolstoelers. Waarom heeft niemand daaraan gedacht? Tellen zij niet mee? Zij willen toch ook kijken naar de Waddenzee?
    Desinteresse bij de bestuurders. Nergens goed over nadenken, behalve de eigen glorie. Het college en vooral de mislukte wethouder Meskers zijn er trots op. Schaamteloos, dom, onverantwoord.

Ook wij zijn er geweest als inwoners van Hollands Kroon. MET DE ROLSTOEL.
    Tegelijkertijd valt de rekening in de bus voor de gemeentelijke belastingen.

Hollands Kroon is een schande.

Sam Kooy zei

Anoniem: Het gehele gemeentebestuur is in een lange brief mijnerzijds - nogmaals in 2017 - over het gehele euvel ingelicht. Ik moest er zélf een telefoontje aan besteden om een ontkennend antwoord te krijgen van projectleider Kerstens. Zó zit het en niet anders ! Uw mededeling dat daar niemand aan had gedacht snijdt geen enkel hout !

Ik heb het gisteravond gezien. De tegenstelling: aan de ene kant hardwerkende vissermannen in weer en wind en aan de andere kant een hele grote wanstaltige (ja wat is het) die zo VIER EN EEN HALVE TON AAN GELD WEG WAAIT.
    Denkt er nu iemand in Hollands Kroon: ja, daar ga ik heen? Denk het niet. En dat in Den Oever........ hier komt nooit iemand.

Sam Kooy zei

Jawel, op zaterdag op de vismarkt. En dan is het gedaan. De haven heeft geen enkele toeristische uitstraling. Punt. Kom maar ff bij ons kijken op Oudeschild Texel. Pas dán zie je toerisme .