Crossbaan? Doe het niet!

• zaterdag 14 april 2018
  • Met regelmaat lees ik over pogingen om een permanent motorcrossterrein in de Noordkop te realiseren.
    14-4-2018

Ik woon in Twente, werk en slaap doordeweeks in Den Helder en lees hier dagelijks het Noordhol- lands Dagblad.

Mijn advies: nooit aan beginnen! In Twente bij Markelo hebben we ook zo'n crossterrein, en het is een grote teringherrie.Idem in Elardenberg. Een aarden wal er omheen is leuk verzonnen, maar dat werkt niet. ook in huis met gesloten ramen en ventilatieroosters ontkom je niet aan het ziekrnakende gejank.

Ik spreek uit ervaring. En dat gaat op een gegeven moment goed op je zenuwen werken. Huisartsen gaan rneer kalmeringsmiddelen, anti-depressiva en slaappillen voorschrijven.

Aan de ene kant zijn we met zijn allen met heel veel tijd geld en rnoeite bezig om alles iedere keer één procentje (of een fractie van 1%) zuiniger te maken (auto's, autobanden, productiemiddelen etc.) om het leefmilieu te verbeteren, en aan de andere kant gaan we dan deze moeizaam en tegen een hoop geld gerealiseerde winst weer weggeven aan een heel heel klein clubje drammers die het normaal vinden de rest van de samenleving op te zadelen met hun fantastische hobby.

Bestuurders en bewoners, laat je niet gek maken door deze minderheid van doordrammende hobbyisten die vinden dat ze  'recht hebben op het uitoefenen van hun hobby' en vinden dat de samenleving hiervoor financieel moet opdraaien.

Bewoners verenigt u, en klaag op voorhand de gemeente aan voor planschade, want uw woongenot, uw moeizaam opgebouwde vermogen (eigen huis), en uw lichamelijk en geestelijk welzijn loopt op termijn gevaar.

Bewoners in de buurt van Schiphol kunnen daar over meepraten.

____________________________

Gastschrijver

Wim Oldetassink is ervaringsdeskundig op gebied van wonen naast een motorcros
    ____________________________

Noordhollands Dagblad

Hier in Nederland is het toch altijd de doordrammende minderheid die hun zin willen hebben en vaak ook nog krijgen. Denk b.v. aan Sinterklaas!! Deze crossers willen graag hun hobby uitvoeren en ze moeten wel doordrammen, anders krijgen ze helemaal niets voor elkaar.

Deze man is zeer zeker niet ervaringsdeskundig. In Markelo is een circuit dat slechts enkele dagen paar jaar gebruikt wordt voor een wedstrijd. En in Hardenberg is al helemaal geen crosscircuit.

Unknown zei

Het mooie is dat deze Wim Oldetassink beweert hier ervaring mee te hebben met zowel een crosscircuit in Hardenberg als het bekende crosscircuit in Markelo, waar maar één keer per jaar gecrosst mag worden.
    Enkel liggen deze plaatsen hemelsbreed letterlijk 39,01Km uit elkaar dus vraag ik mijzelf af of deze zelfbenoemde ervaringsdeskundige daadwerkelijk (ik citeer) "ook in huis met gesloten ramen en ventilatieroosters ontkom je niet aan het ziekrnakende gejank" heeft waargenomen......

Ik vermoed dat het hier eerder om een zwaar gefrustreerde doordrammende minderheid gaat die in zijn eentje de sport en hobby van velen zelfs aan de andere kant van Nederland wenst te verzieken!

Mvg, Michael Das

Unknown zei

Het mooie is dat deze zelfbenoemde ervaringsdeskundige Dhr. Wim Oldetassink over zijn ervaring met een crosscircuit in Hardenberg en het bekende crosscircuit in Markelo (waar trouwens maar één keer per jaar gecrosst wordt) schrijft.
    Deze plaatsen liggen hemelsbreed letterlijk 39,01 Kilometer uit elkaar en meneer schrijft (ik citeer) "ook in huis met gesloten ramen en ventilatieroosters ontkom je niet aan het ziekrnakende gejank." Als meneer dusdanig gevoelig gehoor heeft is hij uniek.

Mijn inziens is meneer eerder een gefrustreerde doordrammende minderheid die met zijn egoïsme probeert aan de andere kant van het land de sport en hobby van velen te verzieken, wat met gezond en nuchter verstand totaal nergens op slaat!

Wat heeft het feit dat die twee plaatsen 39 km van elkaar liggen er nu mee te maken? Meneer hoort in een huis bij een crossbaan het gejank. En daar is het maar een paar dagen per jaar. NC 10 gaat 3 dagen per week en 26 weekends per jaar open , hoe durft u de omwonenden van egoisme te betichten, u bent egoist als u meent uw herrie hobby aan anderen te mogen opdringen

Crossers willen niet inzien dat ze veel overlast veroorzaken. Iedereen die iets ten nadele van crossers zegt wordt massaal door hen afgezeken met non-argumenten en ontkenning van de overlast. Intimidatie. Feit is dat deze "sport" overmatig veel overlast veroorzaakt, veel lawaai en stank. Dat kun je met zijn allen luidruchtig ontkennen, maar het is wel zo.