Carlo Assorgia: ’Verbod landelijk bestuur CU zal geen effect hebben’

• zondag 29 april 2018
  • Categorie: , ,
  • Den Helder - Carlo Assorgia, architect van de veelbesproken coalitie in Den Helder waarin ook CU en PVV zitten, verwacht dat de leden van de CU donderdag achter het coalitieakkoord gaan staan.
    Delano Werltevreden 29-4-2018
    Dat het landelijk bestuur van de CU de samenwerking met de PVV heeft verboden zal volgens hem geen effect hebben.
    ,,Gemeenteraadsleden zitten er zonder last. Alle onderhandelaars hebben een goede deal voor hun partij uit de onderhandelingen gesleept. Als de leden van CU Den Helder donderdag naar de inhoud van het akkoord kijken, denk ik dat zij daar achter gaan staan. Zij kunnen namelijk kiezen tussen een asociaal beleid van de VVD of een sociaal beleid waar Tjitske Biersteker als wethouder Sociaal Domein straks voor verantwoordelijk wordt.’’
    Hij verwacht dat ook de achterban van de Stadspartij het coalitieakkoord zal omarmen.
    ,,Als ook de CU donderdag akkoord gaat, kunnen vrijdag de handtekeningen onder het akkoord worden gezet. Daarna kunnen de wethouderskandidaten worden gescreend. Zoals afgesproken wordt dat een zware screening. Ik denk dat de raad in mei kan overgaan tot het benoemen van de wethouders.’’

Noordhollands Dagblad

De verwijten en aantijgingen worden steeds bedenkelijker. Wie hebben het hier bij het rechte eind??
    Heb meer vertrouwen in onervaren? mensen dan in de stadspartij die aan de hand van de VVD mee loopt.
    Waar is Pieter Kos mee bedreigd door de Burgemeester Koen Schuiling, VVD, D66, CDA en PvdA?
    Om dat hij een verhouding heeft met zijn nr. 2?
    Pieter Kos is jarenlang de voetveeg geweest van Schuiling en consorten en nu laat hij zich weer inpakken daar een stelletje gluiperds die hem het leven zuur maken?
    Pieter Kos, vergeet de dreigementen vanuit de VVD, CDA, D66 en PvdA en ga gewoon in zee met de mensen die je in je waarden laten.
    Den Helder is toe aan integere politici die er zijn voor de inwoners. En dat bereik je alleen met een coalitie van Beter voor Den Helder, PVV, ChristenUnie, Seniorenpartij, Stadspartij en behoorlijk bestuur.
    Jou vriend Geurt Visser is een paar jaar geleden onterecht afgemaakt omdat hij zich niet kon vinden in de dictatuur van Koen Schuiling!
    En nu zetten ze jou onder druk met verhalen die je wel of niet zou hebben gedaan.
    Niemand gelooft de verhalen die uit de mond van Schuiling komen.
    De VVD is volledig in handen van de Woningstichting en Zeestad. D66 heeft een wethouders kandidaat die zichzelf verrijkt met de lokale aannemers waar hij direct en ook indirect met zijn privébedrijven zaken doet. En het CDA wordt bestuurd door de familie van een andere aannemer en de familieleden die stafmedewerkers hebben in een failliete schouwburg!
    Waar is de stadspartij mee bezig. Jullie hebben een akkoord, waar jullie je gewoon aan moeten houden. Dat doet de plaatselijke ChristenUnie ook. Het is een schande hoe jullie nu omgaan met de inwoners van Den Helder.

Dekker zei

Anoniem, heel Nederland, neen heel de Eu is toe aan integere politici. We worden bestuurd door corrupte leugenaars als Rutte, Juncker, Timmermans enz. Het is toch ongelooflijk dat nog steeds bijna 30% in Nederland vertrouwen blijft houden in aartsleugenaar Rutte en meer dan 50% in dronkenlap Juncker?