Belazerde burgers betalen voor groene ideologische leugens

• zaterdag 7 april 2018
  • Categorie: , ,
  • Hogere energieprijzen en –belastingen voor consumenten vloeien rechtstreeks in zakken van toch al zwaar gesubsidieerde producenten

Het is je reinste volksverlakkerij, maar als het u maar een goed en vooral ‘groen’ gevoel geeft, hè? (Afbeelding: Getty Images (2)).

De NS wil in de toekomst enkel nog op groene stroom uit windenergie gaan rijden. Sluit u een nieuw energiecontract af, is er grote kans dat de aanbieder ‘100% groene stroom’ belooft te leveren. Schiphol gaat ‘emissieloze’ elektrische bussen gebruiken, want dat zou zo ‘duurzaam’ zijn. Dorpen en steden zeggen dat hun openbare gebouwen met 100% zonne-, wind- of waterenergie zijn of worden uitgerust. En weet u wat? Het is allemaal onzin, allemaal propaganda. Duidelijker gezegd: het zijn pure leugens, enkel bedoeld om uw als burger zonder morren steeds hogere rekeningen en belastingen te laten betalen, waar enkel de overheid en de toch al zwaar gesubsidieerde producenten van profiteren.

100% groene stroom kan niet bestaan

100% groene stroom bestaat niet en zal zelfs nooit bestaan, hoe de techniek zich ook verder ontwikkelt. Het is namelijk een zowel natuurkundige als weerkundige onmogelijkheid. Natuurwetten en het weer passen zich aan geen enkele ideologie aan, hoe ‘groen’ en ‘duurzaam’ die ook -valselijk- wordt genoemd. Wat de regering ook besluit, het zijn deze wetten en het weer die bepalen wat voor stroom u werkelijk krijgt. En die zal altijd voor een groot deel uit olie-, gas-, kolen- of kerncentrales moeten komen, want anders gaat bij iedereen letterlijk het licht uit.
    Bij teveel wind en zonneschijn moet de overtollige elektriciteit tegen hoge kosten worden afgevoerd, meestal naar het buitenland. Bij te weinig wind en bij duisternis –meestal juist die periodes waarin de vraag naar elektriciteit het hoogst is- kan de stroomvoorziening enkel gewaarborgd en stabiel blijven als de oude vertrouwde olie-, gas-, kolen- en kerncentrales blijven draaien.

Wat uw energieleverancier ook beweert, u als particulier krijgt dan ook nooit 100% groene stroom. Ook de NS of Schiphol kunnen u nooit 100% duurzaam vervoer aanbieden (de bus of trein heeft dan wel geen uitlaat, maar de stroom waarop ze rijden moet ergens vandaan komen. Hetzelfde geldt voor de verplichte emissieloze nieuwe auto’s over een jaar of 10 (of eerder)). En ‘groene’ stroom van waterkrachtcentrales zoals in Zwitserland en Oostenrijk blijkt vooral van de nabij gelegen kerncentrales in Frankrijk en Tsjechië te komen.

Belazerde burgers betalen voor groene ideologische leugens

Plat gezegd: u wordt belazerd. Het elektriciteitsnet moet en kan alleen met conventionele centrales op 50 Hertz stabiel worden gehouden. Het zou het onmiddellijk begeven als zelfs maar geprobeerd zou worden om het aandeel groene stroom tot ver over de helft op te schroeven. Met iedere procent meer wind- en zonne-energie zullen het aantal ‘blackouts’ toenemen, totdat het licht voorgoed uitgaat. Rendabel opslaan van ‘groen’ opgewekte electriciteit zal vermoedelijk pas over tientallen jaren mogelijk zijn.

Terwijl de aanbieders van groene stroom zelf de (zwaar gesubsidieerde) bodemprijzen op de energie’beurs’ betalen, wordt de rekening die u, de immer goedgelovige consument, moet betalen in razendsnel tempo steeds hoger. Dat zullen velen dit jaar ongetwijfeld al op hun bankrekening hebben gezien.

Protesten tegen de massale propaganda van overheid en bedrijven zijn er nauwelijks. Zo diep zijn de leugens van de groene ideologie al tot in de denkwereld van de gewone man doorgedrongen. ‘Groene stroom’? Het is enkel een rekeneenheid geworden in de inmiddels zeer misleidende voorstelling zaken waar de moderne energiewereld opzettelijk om draait. En vooral een middel om u, de immer goedgelovige burger, de komende jaren nog veel meer geld uit de zakken te kloppen, waar vooral de grote aanbieders van zullen profiteren.
    De asociale ‘omverdeling’ van onder naar boven –de welvaart bij de burgers verdwijnt stap voor stap, ten gunste van een klein, toch al puissant rijk eliteclubje- kan via ‘groene’ energie met de zegen van de meeste politieke partijen in nog hoger tempo worden voortgezet.

Xander