We hebben het niet gehaald

• donderdag 1 maart 2018
  • Categorie: , , ,
  • We leven in de verstikkende greep van staat en economie.
    1-3-2018

Een gastbijdrage van Hans Zabel.
    Aan: Betrokken, zelfstandig denkend en zeer gemotiveerd medemens.
    C.c.: Vertegenwoordigers van de bewoners in de mooie gemeenten Borger-Odoorn, Aa en Hunze, Stadskanaal en de provincie Drenthe.
    Wat een domper op de gedrevenheid en de energie van zoveel maatschappelijk betrokken medemensen na zoveel jaren van actievoeren tegen de mogelijke plaatsing van 45 windturbines van 200 m. hoog in Z.O Drenthe en Oost Groningen.
    Een grote teleurstelling dat een Raad van State zetelend in den Haag (het westen) groen licht geeft voor de aanleg van Windpark de Drentse monden en Oostermoer (zie onderstaand bericht).
    De opmerking dat ‘wie voor windmolens is, houdt niet van mensen’ is zeker gerechtvaardigd !
    Ik wens iedereen die bij dit proces betrokken is en er ook mee door zal gaan heel veel energie, aandacht en zelfvertrouwen.
    Je doet het voor de gemeenschap.
    Vraag blijft wat heeft de Raad van Staten ‘gemeten’ en op basis van ‘welk weten’ kunnen ze zo’n enorm dure schadelijke beslissing nemen voor de samenleving in Zuid Oost Drenthe en Oost Groningen? Zie wat er in Duitsland door de Energiewende is gebeurd, de energieprijzen zijn enorm gestegen en veel mensen zijn daardoor in de armoede geraakt.
    “Wie de feiten van het altijd veranderende klimaat kent, ik bedoel de wetenschappelijke, die weet ook dat het alarmistische verhaal over CO2 enz. van A tot Z onwaar is, gefabriceerd voor en door de grote geldmakers in onze wereld. Het is het nieuwe lucratieve verdienmodel van de industriële grootmachten voor nu en voor de komende decennia, waarvan de gewone burgers de rekening moeten betalen. Vele mensen zijn bezweken onder het continue klimaat-bombardement van de media. Bang gemaakt geloven ze in deze commerciële hoax of denken dat je voor de zekerheid toch maar beter die miljarden moet uitgeven. Maar willen zij dat na enig nadenken echt een prijs betalen voor niets, behalve voor winst van de bazen, aandeelhouders, werknemers, adviseurs enz. van de groene industrie?”
    Democratie, inspraak en alternatieven aandragen heeft binnen onze technocratisch, bureaucratisch, materialistisch en kapitalistisch handelende overheid geen enkele inhoud en betekenis. Deze maatschappij heeft een hoog hypocrisie-gehalte.
    De huidige bestuurders en managers zijn geformatteerd door o.a. het systeem van de multiple choice toets, ingevoerd bij de introductie van de mammoetwet in 1969. Dat houdt in: ‘kans berekenen en scoren’, het ‘hoe, het waarom en waartoe denken wordt daarmee niet gevoed en ontwikkeld.
    Zijn er ooit berekeningen gemaakt wat de productie van een windturbine van 200 m hoog kost (o.a. aan CO2-uitstoot, waar iedereen zich zoveel zorgen overmaakt)? Wat kost het transport van de materialen van en naar de windmolen maakplaats. Wat kost transport van een molen naar de plaats van bestemming, wat kost de aanleg van de infrastructuur etc. etc.? En hoe lang gaat een molen mee en wat is uiteindelijk de opbrengst? Neem het energie-akkoord: minister Kamp heeft nooit gezegd wat het gaat kosten. Niemand die het weet! Terwijl het misschien meer dan 100 miljard euro is. Er is geen debat over in de Kamer geweest, niets. Dat vind ik schokkend. Normaal gesproken wens je inzicht in de kosten en baten als je iets gaat ondernemen. Deze kosten behoren inzichtelijk te zijn, zoals ook een eerlijke voorlichting van de overheid.
    Gezondheid van omwonenden, het leefklimaat van de bewoners, de daling van de huiswaarde, de sociale cohesie die kapot gemaakt wordt, de vernieling van een cultuurhistorisch landschap, doen er niet toe!!. Deze aspecten worden niet erkend en niet meegerekend binnen de huidige economische dictatoriale staatsmacht. We leven in de verstikkende greep van staat en economie. De economie lijdt onder de ideologie die in laatste instantie door de elites wordt gedicteerd en die de staatsmacht dicteert.
    21 Maart a.s. zijn er weer raadsverkiezingen. Wat is de zin van dit ritueel?
    Welke politieke beweging staat er op en heeft de moed om weer op te komen voor het algemeen belang?
    Hans Zabel.

Welke plaatselijke politieke partij durft in samenwerking met de burgers een daad van bestuurlijke ongehoorzaamheid te organiseren. Dus niet meer aan de leiband van Den Haag/Brussel lopen, maar gewoon uitgaan van het gezonde verstand en het praktisch inzicht.
    Graag wil ik aan dit steeds noodzakelijker wordende bewustwordingsproces en veranderingsproces mijn bijdrage leveren.
    Een verontruste medemens,
    Hans Zabel

Hans je verteld de waarheid, je durft er vooruit te komen en het is nog waar ook. Dapper voor je inzet en hoop dat er nog vele je zullen volgen. Nogmaals bedankt en succes. Mijn stem heb je.

v. Alphen zei

Door de constante stroom van halve en hele onwaarheden van de media, met de NOS voorop( https://ejbron.wordpress.com/2018/03/01/gaza-het-singapore-van-het-midden-oosten-video/ ), geloven nog steeds heel veel mensen dat de wereld vergaat als we niet steeds meer investeren in "groene" energie. Dat al die investeringen in de zakken van de boven ons gestelden verdwijnt krijgen we natuurlijk nooit te horen van onze integere media, want stel je toch eens voor dat het groene sprookje door het klootjesvolk wordt door geprikt. Zolang CO2 bewezen onmisbaar is voor het leven op aarde zal het wel loslopen met het doemdenken over CO2. Shell levert CO2 aan de kassen in het Westland om zodoende de productie van groente en fruit in de kassen te verhogen, terwijl bewezen is dat door de toename van CO2 de wereld nog nooit zo groen is geweest. Een beter soort ontwikkelingshulp is er niet, alleen moet de plaatselijke bevolking na jaren eens de handen uit de mouwen gaan steken, maar gratis geld is veel gemakkelijker.
    Ontluisterend dat verstandige??? mensen blijven geloven in die onzin.
    Vooropgesteld dat we ervoor moeten zorgen dat we zuinig met onze grondstoffen moeten omspringen, want de voorraden van onze aarde is niet onuitputtelijk, maar zolang we niets doen aan de ongebreidelde toename van de mensen is het dweilen met de kraan open, zeker in Afrika.

Reachte op v.Alphen hierboven.

van Alphen zei: Door de constante stroom van halve en hele onwaarheden van de media, met de NOS voorop( https://ejbron.wordpress.com/2018/03/01/gaza-het-singapore-van-het-midden-oosten-video/ ), geloven nog steeds heel veel mensen dat de wereld vergaat als we niet steeds meer investeren in "groene" energie. Dat al die investeringen in de zakken van de boven ons gestelden verdwijnt krijgen we natuurlijk nooit te horen van onze integere media, want stel je toch eens voor dat het groene sprookje door het klootjesvolk wordt door geprikt.
    Van Alphen vergeet de NH. Dagbladen pers / Schager Courant media enz. ook niet van halve en hele onwaarheden en het geheel weglaten daarvan of censuur toe te passen op ingebrachte stukken.
    En daar heeft Hollands Kroon als gemeente mee te maken om zo de Ambonees een rat voor de ogen te laten draaien. Maar je moet het maar door hebben,en dan is het klaar en zeg je gewoon je abonnement op. De abonnee verlangt een eerlijk verslag en geen leugens! En zo is het ook met de politieke partijen op het ogenblik.

v. Alphen zei

Anoniem, ik heb geschreven "met de NOS voorop", daarmee aangevend dat de gehele media(op een gunstige uitzondering na) schuldig is aan nepnieuws of bedrog, ook de media die u aanhaalt.
    Heel veel mensen hebben er geen idee van hoe ze bedrogen worden, zeker ook met het nepnieuws over Rusland en natuurlijk het klimaat.