VVD-Hollands Kroon: illegaal wonen in pensions aanpakken

• zaterdag 3 maart 2018
  • Categorie: , , , ,
  • De gemeente moet werk maken van de inschrijving van arbeidsmigranten.
    Ed Dekker

Anders blijven er te veel pensions in dorpen illegaal bewoond. Dat stelt de VVD-Hollands Kroon. De partij presenteerde zaterdagmiddag een plan van aanpak.
    VVD-lijsttrekker Theo Meskers spreekt van een ’chaotische situatie’ rond de huisvesting van buitenlandse werknemers. ,,Zij blijven daardoor onder de radar.” Volgens hem werken er te veel arbeidsmigranten ’anoniem’, maar profiteren zij wel van lokale voorzieningen. ,,Dat is onacceptabel als dat voor langere tijd gebeurt.”
    Meskers heeft er geen moeite mee als het gaat om personeel voor enkele weken. ,,Maar steeds meer migranten willen hier blijven. De band met hun vaderland wordt losser.”

’Te ingewikkeld’

Hollands Kroon heeft nu te weinig zicht op aanwezigheid en huisvesting, aldus de liberalen. Daarom moet de gemeente in actie komen, vindt de partij. Niet wachten op meldingen, maar zelf initiatief nemen. De huidige procedure voor inschrijving bij de gemeente noemt Meskers ’te ingewikkeld’.
    De VVD pleit voor regelmatig een bijeenkomst waarop Polen, Roemenen en andere buitenlanders die langer dan vier maanden willen blijven, zich collectief kunnen inschrijven als inwoner. Zij krijgen dan ook een burgerservicenummer.

Alleen handtekening

Bedoeling is dat de werkgever vooraf alle benodigde gegevens verzamelt. Meskers: ,,De mensen zelf hoeven dan alleen een handtekening te zetten. Dat is het enige.” Voorts moet de gemeente met een voorlichtingsfilm en informatiepakket de migranten wegwijs maken.
    Dankzij de centrale bijeenkomsten kan de gemeente de behoefte aan logiesruimte beter peilen, voorspelt de VVD. Wie al een jaar verblijft in de gemeente en hier wil blijven, kan worden verwezen naar een woningcorporatie. Ook pleit de partij voor strengere controle op overlast en illegaal wonen.

Meer geld

Door de nieuwe aanpak groeit het aantal inwoners, verwacht Meskers. ,,Dat levert de gemeente een hogere rijksuitkering uit het Gemeentefonds op. En staan we sterker bij de provincie voor extra woningbouw.”
    Noordhollands Dagblad

Koos Slootweg zei

En niet te vergeten, als wethouder nu en straks misschien een hoger salaris?
    Nu even serieus, u zit al vier jaar op die stoel en nu aan het eind van die periode waarin al veel geklaagd en verteld is komt u met een oplossing. Dit is ten voeten uit verkiezings retoriek.

Gemeente Hollands Kroon met VVD burgemeester J.Nawijn gaat nu echt voor de laatste keer werk maken voor zijn eigen VVD. Dat stelt VVD-Hollands Kroon, het zou niet waar zijn,
    De gemeente gaat na 15 jaar pas Arbeidsmigranten werk maken, om al die mensen te vangen en in hun agenda op te schrijven wat de werkgever van zelf al lang heeft gedaante. We hoeven niet te peilen zoals Meskers beweerd, want we weten toch nu wel waar de schoen wringt of nog niet door! En dan? Waar wil je ze dan laten slapen of wonen?? Deze situatie ontstaat niet voor niets.
    Zorg eerst dat er betaalbare woningen klaars staan, maar eerst voor onze eigen mensen natuurlijk die al 6 jaar staan ingeschreven. Daar ontbreekt het volledig aan, snap dat dan Hollands Kroon en VVD en maak je daar sterk voor. En in elk dorp van Hollands Kroon b.v. en stuk of 50 betaalbare woningen en niet zoals de VVD wil in Veld-Noor 360 woningen waarvan 30% sociaal en de meeste ook nog energie neutraal moeten zijn die dan weer 22.000 euro duurder worden. Of de woningen nog niet duur genoeg zijn van 210.000/300.000 euro. Dat is te duur en niet haalbaar voor arbeiders en starters, snap dat dan! Betaalbaar! Betaalbaar! Hoe vaak word dat niet gezegd, maar deze starters woningen komen er weer niet en de problemen worden weer niet opgelost maar wel groter. Maar dat verstand hebben alleen maar starters en arbeiders.Hollands Kroon bestuurders zijn daar te veel voor doorgeleerd. En de boer ploegde weer verder in de polder.

Moet de voorzitter van de dorpsraad van Kreileroord de VVD en gemeente er nu zelf op attenderen over deze pensions in het dorp. Omdat ze nu net voor de verkiezingen er z.g.n. werk van willen maken. VVD en gemeenteraad, jullie moeten je diep schamen om de inwoners zo voor de gek te houden. We zullen er rekening mee houden!

De VVD zit al jaren in het college en heeft tot nu toe niet veel gedaan om het probleem op te lossen. Gaan ze ook niet doen. Het is verkiezingspraat. Arbeidsmigranten werken bij hun achterban: de boeren. Dus ook het CDA gaat hier niets aan doen. Moet er gemeentegeld naar de oplossing van een probleem dat door de boeren wordt veroorzaakt?

Inderdaad verkiezingspraat van de VVD. Glashard dit promoten,is je eigen helemaal voor de gek houden. Want de echte kiezers hebben deze promotie hopelijk wel door en trappen daar niet meer in.

VVD moet zich zelf eens aanpakken,die tijd heeft al langs zijn houdbaarheid datum overschreden.

Dekker zei

De verkiezingen staan voor de deur: de VVD die al vele jaren deel uit maakt van het college in Hollands Kroon heeft nu opeens het licht gezien, ze gaan de illegale bewoning waarvan al vele jaren sprake is aanpakken, tenminste dat roepen ze nu maar na de verkiezingen en weer deel uitmakend van een nieuw college zal je de VVD er niet meer over horen.

Asielzoekers moeten aan het werk. Niet? dan retour naar eigen land.
    Win win situatie. Is er een partij in Hollands Kroon die dit in het verkiezingsprogramma heeft staan? Anders hoef ik niet te stemmen.

Zelf een probleem scheppen en oogluikend toelaten en dat dan met een grote waffel oplossen. Kiezersbedrog.

Burgerservicenummer toekennen betekent dat zij toegang hebben tot alle geldpotten. Toe maar VVD...

VVD Sinterklaas Theo Meskers is nog lang niet weg bij Holland Kroon.
    Inwoners zullen de aankomende 4 jaar weer met argus ogen toe zien hoe de pakjes van de VVD weer geopend zullen worden. Het is de VVD alleen maar om de rijks subsidie te incasseren voor de nieuwe immigranten inwoners ? om daarom een burgerservice nummer om hun nek te hangen.
    Immigranten die alleen maar hoe erg het ook is alleen maar kunnen vangen. En de kiezers/inwoners moeten het tekort weer bij leggen en in het ergste geval hun baan ook nog kwijt raken .