Onderzoek onder inwoners: Waar staat je gemeente?

• maandag 5 maart 2018
  • Categorie:
  • Hollands Kroon - Deze week ontvangen 3.500 inwoners een brief met een uitnodiging voor deelname aan het onderzoek ‘waar staat je gemeente’.

05-03-2018

Deze week ontvangen 3.500 inwoners een brief met een uitnodiging voor deelname aan het onderzoek ‘waar staat je gemeente’. Het onderzoek bevat vragen over de woon- en leefomgeving, de relatie inwoner-gemeente, de gemeentelijke dienstverlening en welzijn & zorg. Inwoners die een brief hebben ontvangen kunnen de vragenlijst invullen tot en met 25 maart 2018. De resultaten van het onderzoek worden in mei verwacht.

I&O Research

Het onderzoek wordt uitgevoerd door I&O Research. Zij voeren dit soort onderzoeken uit voor meerdere gemeenten in Nederland. De inwoners zijn willekeurig gekozen uit de Basisadministratie personen (Brp) van Hollands Kroon.

Landelijk onderzoek

De vragenlijst maakt deel uit van het landelijke tevredenheidsonderzoek ‘Waar staat je gemeente’. Doordat inwoners in meerdere gemeenten worden gevraagd om dezelfde vragenlijst in te vullen, kunnen wij onze resultaten met die van andere gemeenten vergelijken.

Resultaten

De resultaten van het onderzoek worden aangeboden aan de gemeenteraad. Ook zijn deze na afloop terug te vinden op www.waarstaatjegemeente.nl, onder het dashboard Burgerpeiling.

Noortje Slot

Woordvoerder
    Gemeente Hollands Kroon

Postadres:          Postbus 8, 1760 AA Anna Paulowna
    Telefoon:            088-321 5134

Dergelijke onderzoeken zijn volstrekt onbetrouwbaar.
    Niet eens aan mee doen, zonde van de tijd.

Tevredenheidsonderzoek? Dat hoeft niet I&Research! Bespaar je alle moeite met jullie dure onderzoek. Kijk gewoon naar TV, Twitter, Facebook, Ned.Dagblad pers, uitspraken rechtbanken en niet te vergeten stichting JAS, dan weet je precies waar gemeente Hollands Kroon voor staat. De gemeenteraadsleden wil jullie onderzoek toch niet lezen, want de eigen inwoners mogen zelfs al niet meer inspreken op hun vergadering en leden willen hun eigen kommer en kwel niet meer aanhoren. Ze zitten toch voor hun eigen doel en niet voor dat van hun inwoners & kiezers.
    Weer verkwisting van ons gemeenschapsgeld. Laten ze eerst maar Hollands Kroon weer gezond en respect vol leefbaar maken, in plaats van al die rechtszaken tegen hun eigen inwoners. Weer zo,n geldverslindend sprookje?
    Ga eens serieus aan het werk waarvoor je bent aangenomen. Of moet de voorzitter van de dorpsvereniging dat ook weer vertellen, zoals de polenpensions. Allemaal droevig en ongeloofwaardig gesteld hier in Hollands Kroon.

Weer een zinloos onderzoekje wat de burgers veel geld gaat kosten. Als het positief uitvalt voor de gemeente en wie twijfelt daar nog aan, dan staat het op de voorpagina van de krant. Als het negatief uitvalt en dat laat dat onderzoeksbureautje niet gebeuren, dan verdwijn het rapport in een diepe la. Een van de wethouders of de burgemeester zal het bevriende onderzoeksbureautje wel wat centjes gunnen, de burgers betalen wel.

Theo Moras zei

De inwoners zijn willekeurig gekozen uit de Basisadministratie personen (Brp) van Hollands Kroon.Ook ik heb zo'n welgemeend en goed bedoeld exemplaar ontvangen maar ben vooralsnog niet van plan hier mijn medewerking aan te verlenen.
    Iemand die hier wel het nut van inziet en er interesse voor heeft mag mijn inlogcode wel gebruiken.Op of voor 25 maart invullen graag.