Keek op de Week (9) met verkiezingen en.......

• maandag 5 maart 2018
  • Categorie: , , , ,
  • Dieptepunten in Hollands Kroon van week 9  van 2018 (24 febr. tot 3 mrt).

Gemeenteraadsverkiezingen  21 maart – heeft het nog zin?

De vraag die JAS stelt is of het nog zin heeft om te gaan stemmen? Men kan natuurlijk afgaan op de programma’s van verschillende politieke partijen waarin zij hun goede voornemens bekend maken en daarin zit ‘em juist de kneep – het zijn voornemens die zij zeggen uit te voeren als het hen zo uitkomt maar het uitvoeren van een programma – ho maar! Die programma’s zijn niet meer dan de lokkertjes in de supermarkt om U naar binnen te trekken en te waarborgen dat salarissen van raadsleden maar vooral die van de wethouders gewaarborgd zijn.
    De diverse politieke programma's kunt U  HIER lezen.

En waarom poneert JAS deze boude stelling? Wij selecteerden daartoe een aantal willekeurige partijprogramma’s met daaruit willekeurige punten:

1. VVD

Houdt U vast – deze partij wil het landschap niet (verder) aantasten! Nadat de VVD zijn principiële,  windmolenweerstand overboord gekieperd heeft en de omwonenden in de Wieringermeer die bezwaar maakten volledig in de kou heeft laten staan, heeft deze partij ook nog eens de weg vrijgemaakt het Robbenoordbos te vernietigen door een groot aantal van die dingen in het bos neer te gaan plempen. De solitaire molens die zouden moeten verdwijnen wegens bederf landschapsschoon, blijven gewoon staan. Fraai dat ze nu komen met een landschapsbeschermingsplan.
     JAS:Wij  vermoeden dat er voorlopig geen plannen in aantocht zijn zodat de VVD deze leugen nog wel een jaar of 4 vol kan houden totdat andere opdrachten uit Den Haag/Brussel komen.

2. Groen Links

Voor duurzaam. Wat daarmee in zijn algemeenheid bedoeld wordt is een globaal raadsel; iedereen praat erover – politici voorop – maar geen mens weet hoe. Wij raden Groen Links, een van origine communistische club, aan met een voorstel te komen alle inkomens te gaan confisqueren zodat een totale bestedingsbeperking doorgevoerd kan worden zodat wij per huishouden maximaal 2 m3 gas/ dag hebben en maximaal 1 kg aardappelen en een lapje stof en een knot wol om kleren te maken. Auto’s afschaffen en allemaal op de fiets; iets om te beginnen voor raadsleden, wethouders en ambtenaren?

3. CDA/CU/D’66

Voor afschaffen van de gemeentebalie. U leeft nu eenmaal in een digitale gemeente en de staat wil U niet meer zien. Kruip maar achter de PC zodat de kloof tussen burger en overheid maximaal wordt. Komt U er niet uit dan komen wij wel bij U thuis en kunnen mooi zien hoe het er daar bijstaat. Het is net als bij de politie – aangifte doen is zinloos zodat administratief en statistisch de criminaliteit automatisch terugloopt en politici en commissarissen zich op de borst kunnen kloppen dat zij het zo goed doen. Maar buiten al die partijvoornemens annex reclamefolders waarin zij hoog opgeven over zichzelf; wat is er de afgelopen 4 jaar gepresteerd?

4. 'Toppertje' was Meskers (VVD) wel!

Onlangs gevlucht om politiek financieel verantwoording af te moeten leggen ten overstaan van de raad door ‘em voor de ondervraging te smeren of zoals dat politiek heet ‘vrijwillig’ samen met zijn maat Westerkamp (LADA) af te treden. Het gaat hier om een bedrag van ruim €2.500.000 Euro dat de belastingbetaler mag ophoesten. Maar het was niet de schuld van wethouder Meskers hoor; nee, het was de schuld van de ambtenaren! Oh ja, Kooyhaven zou 1000 man werk geven. Waar zijn die bedrijven Meskers? Net als jij soms gevlucht?

5. Seniorenpartij

Een partij die de zorg vooral voor de ouderen hoog in het vaandel zou hebben moeten staan. Toen de FNV een zorgdemonstratie hield was de verantwoordelijk wethoudster van Gent van Senioren niet thuis en verstopte zich achter het politieoptreden van Nawijn. Zij wilde ook nog een zorgcontract met G4S afsluiten en kon daar net op tijd nog onderuit omdat in Engeland onrechtmatigheden bij die club geconstateerd waren. Voeg daaraan toe de samenwerking in de zorg met de gemeente Schagen wat weer terug gedraaid is na 2 jaar omdat het te duur was. Kosten ruim €2.200.000 voor dit experimentje – wat ook te wijten was aan Meskers.

6. LADA

De nieuwkomer die het ‘ANDERS’ zou gaan doen. Dat hebben wij geweten; als er een partij is die zich aan de heersende bestuursgewoontes van Anna Paulowna heeft aangepast dan is het LADA wel. Uiteindelijk presteerde LADA het om zijn wethouder georganiseerd te moeten laten vluchten met die van coalitiegenoot VVD-Meskers voordat de raad het deksel van de beerput zou lichten. Of was het zo voor allen het veiligst? En hoe moeten wij het huidig optreden van de destijds door LADA ingehuurde wethouder Westerkamp in de pers (geen inwoner van HK en niet meer sprekend namens LADA) zien?

7. CDA

De partij die laatstelijk nog even op de valreep een beperking op het inspreken, bij monde van raadslid Vriends, wilde invoeren. Nu kan de burger niets wezenlijks meer inbrengen wat geheel strookt met het ondemocratische karakter van deze club en de gehele raad. Zelden worden er vragen gesteld aan een inspreker, hoe deze mensen zich ook inspannen en voorbereiden – deze raad zwijgt altijd stil en kijkt met stomme koeienogen voor zich uit als de inspreker klaar is.

JAS: In Anna Paulowna is nauwelijks sprake van enige vorm van democratie; het lijkt erop dat de smoes ‘digitaal benaderen van de overheid ’door gewone burgers ingezet wordt om een bureaucratische verwijdering tussen bestuur en bevolking te bevorderen zodat zij van ons zo weinig mogelijk last hebben. Dit streven wordt door bijna de gehele raad gedragen. Voeg daaraan toe de fenomenale brutaliteit van een Meskers om nu alweer zitting te nemen in de VVD fractie waar hij kennelijk baasje lijkt te zijn. Grotere minachting voor de bevolking is niet voorstelbaar.
    Voorts is daar de onafzienbare reeks processen met burgers en bedrijven waar Stichting JAS de afgelopen 4 jaar voortdurend over geschreven heeft en last but not least een burgemeester die hier door Remkes CvdK-NH (VVD) met een opdracht neergezet lijkt te zijn van: Kijk eens hoe ver je kunt gaan met dat stomme volk zodat wij deze aanpak verder door kunnen voeren in Nederland opdat  wij een onderdanige EU knechtje moeten blijven want lokaal tegengestribbel past daar niet in.

Gaat U nog stemmen en zo ja op wie?

Redactie JAS

Dekker zei

Stemmen is als een volmacht geven aan een politieke partij. Verwacht mag dan worden dat deze partij het vertrouwen niet beschaamd.
    De afgelopen jaren hebben bewezen dat het geven van je volmacht het onverstandigst is wat je maar doen kunt, er wordt op grote schaal misbruik van je vertrouwen gemaakt.

Hoezo partij vertrouwen? Genieperig de boel met list en bedrog de kiezers belazeren.Daar zijn CDA, PvdA, en VVD met de Kooy haven in ieder geval kampioen in, maar de eerlijke kiezers zitten weer met de brokken.
    CDA, VVD, PvdA waren al in september 2005 in het geniep aan het praten voor doorgang Kooyhaven plan ?
    JAS Archief dinsdag 20 september 2005 Regentenpartijen tuk op geheim overleg Kooyhaven.
    Zodra democratisch gekozen volksvertegenwoordigers eenmaal op het pluche zitten, hebben ze lak aan alles wat met democratie te maken heeft.
    Dat bleek maandagavond weer eens in het Wapen van Anna Paulowna. Raadsleden van CDA, VVD en PvdA kwamen daar bijeen voor een geheim overleg over het plan Kooyhaven. Dit plan werd in de openbare raadsvergadering van 27 april 2005 afgeschoten, maar staat kennelijk stiekem toch nog steeds op de agenda van de plaatselijke regentenpartijen. Waarom zou je anders in het geniep moeten praten over een plan dat je als raad al hebt afgekeurd?
    Reactie; Hieruit kan je al uit concluderen dat stemmen helemaal geen zin heeft, omdat je door deze patijen steeds in de maling word genomen en kiezers niet bestaan.