Gesteggel over campingbordje

• woensdag 14 maart 2018
  • Hollands Kroon - 'Twee jaar bezig om automobilisten te wijzen op Camping uit zee' - Hollands Kroon: Misverstand

Mike Deutekom 14-3-2018

Wieringerwerf - Een warme vriendschap bestond er al niet tussen campinghouders Jervin en Saskia Tonneman en ambtenaren van Hollands Kroon. Maar gesteggel over een bordje voor camping Land uit Zee in Wieringerwerf heeft de verhoudingen - voor zover mogelijk - nog verder bekoeld. Volgens de gemeente berust alles op een misverstand.

Het lijkt voor de leek een standaard bord: een bruin, rechthoekig bordje met daarop in wit de naam van de camping, een pijl voor de richting en een wit vlak met symbolen voor een caravan, tent, camper en vakantiehuisjes. Een bordje zoals je ze wel vaker ziet.,,Het voldoet aan alle richtlijnen van CROW (het kennisplatform dat de overheid gebruikt voor het maken van verkeersborden, red.), precies zoals de ambtenaren van de gemeente hadden gevraagd. Toch is het nu afgekeurd", zegt Saskia Tonneman.

Toestemming

Het stel is al twee jaar bezig om legaal borden te mogen plaatsen  die bezoekers rond Wieringerwerf  naar hun camping kan leiden. ,,We wilden het allemaal officieel regelen en niet - zoals vaker gebeurt -  gewoon zelf borden ophangen. We  kregen eerst toestemming voor één  bordje en deze mocht drie meter  voor onze ingang aan de Oom  Keesweg geplaatst worden. Daar  waren we het natuurlijk niet mee eens. Dan zíjn onze gasten er immers al. Uiteindelijk mochten we bordjes plaatsen aan de rand van het dorp mits deze aan de richtlijnen van het CROW voldoen. Dat doen deze bordjes. Toch is het
    weer niet goed volgens de gemeente", legt Jervin Tonneman uit.

Gesteggel over campingbordje
    Jervin Tonneman met zijn bordje.

Hij gaat verder: ,,Half januari had ik de ambtenaar aan de lijn nadat we op de Vakantiebeurs de stand van de bordenmaker hadden bezocht.Telefonisch hadden we toen uitgelegd wat we wilden en daar kregen we ook toestemming voor. In een email werd gemeld dat dit per brief bevestigd zou worden. Die brief zou in de loop van de week worden verzonden ." Eind januari was er nog geen brief'. "We hebben desondanks de borden besteld. Ze voldoen keurig aan de richtlijnen van het CROW dus er kon geen probleem zijn. We hebben de gemeente nog even een afbeelding gemaild op 18 februari. Anderhalve week later kregen we een mail terug dat het toch niet goed was. Het had een langwerpig bord moeten zijn, er mocht geen camper op staan en het woord 'camping' mocht niet omdat er al een pictogram van een tentje op staat. Toen  was ik er klaar mee", zegt Tonneman.

Volgens de gemeente is er iets in de communicatie niet goed gegaan. ,,Helaas is in het overleg met de heer en mevrouw Tonneman een misverstand ontstaan over het te plaatsen verwijzingsbordje voor Camping Land uit zee. Wij gaan met Hen in overleg om een praktische oplossing te vinden voor de ontstane situatie. Daarbij houden we de wens van de heer en mevrouw Tonneman voor ogen, maar ook de landelijke CROW richtlijnen", laat gemeentewoordvoerster Noortje Slot weten.

________________________________________________

Conflict

Jervin en Saskia Tonneman hebben camping Land uit Zee gekocht van de gemeente Hollands Kroon. Na de overname ontstond er conflict over de te leveren grond, welk bij de rechter in het voordeel van Tonneman werd beslist. Er loopt nog een schadevergoedingsprocedure, waarover de rechter eind maart uitspraak doet.

________________________________________________

Noordhollands Dagblad

Een email is rechtsgeldig, dus een brief is niet nodig.

Het vervelende voor de familie Tonneman is dat er een stel haatdragende ambtenaartjes thuis, of als ze als eens werken, op het gemeentehuis zitten die het nooit zullen vergeten als ze een keertje van een mondige burger ongelijk krijgen.
    Een ander probleem is dat er veel te veel ambtenaren zijn voor het weinige werk zijn. Bovendien kunnen ze doen en laten wat ze willen, er is immers geen controle in die zelfsturende teams en geloof maar gerust dat het stelletje elkaar zal dekken, dat was in 2003 al en dat is nu nog zo.
    Geen wethouder of raadslid die die puinhoop door durft te lichten en maatregelen durft te nemen.

Gooi het maar weer op miscommunicatie. Het is niet anders dan dat er rancuneus gehandeld wordt richting ondernemers die kritisch zijn, en voor hun eigen rechten opkomen. Veelal via de rechtbank, waar de gemeente Hollands Kroon dan weer door de staatsburgers opgebracht geld meeneemt om te kunnen procederen (lees, het is toch ons eigen geld niet). Dat Hollands Kroon dan regelmatig in het ongelijk gesteld wordt dat interesseert ze niet, zo lang ze de kritische ondernemer maar zo veel mogelijk dwars kan zitten. Met dank aan de slapende raadsleden die zonder slag of stoot hun eigen bevoegdheden overgedragen hebben aan B&W. De staatsburger en ondernemers in het midden- en kleinbedrijf betalen de tol voor dit naar dictatuur neigende bestuursapparaat.

Kapitein Rob zei

In de oorlog, waar de EU kennelijk weer op aan lijkt te sturen, werden voorheen onbetekenende mannetjes door de bezetter van een mooi uniform voorzien en veel macht gegeven; dat zijn de ergsten die er zijn. Zo ook in Hollands Kroon waar kleine ambtenaartjes, zonder welk toezicht dan ook, mede geholpen door de gemeentelijk slaapraad, de bevolking teisteren met hun willekeur.

Hollands Kroon, met zijn kleine ´Ambtenaartjes´ geholpen door de gemeentelijke´Slaapraad´ teisteren de inwoners met willekeur. Kaptein Rob, je slaat de spijker helemaal op zijn kop, wat al vele inwoners al jaren roepen. Stoppen ermee, niet stemmen of dan maar `Anders´.

Dekker zei

Kapitein Rob, niet alleen de EU stuurt op een oorlog aan. De super rijken(geld verdienen met de wapenhandel) over de gehele wereld kopen atoomvrije bunkers. In Nieuw Zeeland is al een stop op de verkoop van grond aan buitenlanders.
    We kunnen er van uit gaan dat ons superrijke koningshuis met aan het hoofd Beatrix allang een veilige schuilplaats heeft elders op de wereld. Dus vertrekken leden van het koninklijk huis en de overige super rijken dan weten we hoe de zaak er voor staat. Bij het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog was het Koninklijk huis als eerste vertrokken om vanuit het veilige buitenland het verzet te leiden.(wie gelooft die onzin nog?)

GELOOF MAAR DAT ER NIETS VAN GELOGEN IS.