Buurvrouw wint strijd om turbine in polder Zijpe

• zaterdag 10 maart 2018
  • Categorie: , ,
  • Schagen - Sint Maartensbrug - De Raad van State heeft buurtbewoonster Romee Kanis gelijk gegeven.

Ed Dekker 10-3-2018

Veehouder Bernard Schuijt uit Sint Maartensbrug mag definitief geen windmolen zetten bij zijn bedrijf aan de Grote Sloot 158 in de polder Zijpe. De Raad van State heeft buurtbewoonster Romee Kanis gelijk gegeven.

Dit besluit dwingt de gemeente Schagen om een bouwvergunning uit 2005 in te trekken. Van de rechtbank Noord-Holland hoefde dat niet, en daartegen ging Kanis in hoger beroep. Zij vreest geluidsoverlast.

Volgens de Raad van State heeft de  gemeente onvoldoende gemotiveerd waarom de vergunning geldig mag blijven. Geen genoegen neemt de bestuursrechter met het argument dat Schuijt die misschien wil gebruiken. Dat is te mager, aldus de Raad van State.

Schuijt wilde de molen alsnog bouwen als hem een zonneweide wordt geweigerd, zo liet hij eerder weten. Tegen panelen op zijn land is bezwaar gemaakt. Na jarenlange bezwaarprocedures moest Schuijt  in 2015 een turbine slopen die hij in 1995 had gezet. Een andere molen bij zijn bedrijf wees de rechtbank vorig jaar definitief af.

Noordhollands Dagblad

________________________________________________________

Dossier Grote Sloot 158

Bernard Schuijt, kampioen subsidie binnenharker met behulp van zijn vrienden in het College van B&W.
    Het is idioot dat burgers rechtszaken moeten aanspannen tegen door de Gemeente Schagen toegestane misstanden.
    Buurtbewoonster Romee Kanis heeft geluk dat ze een paar integere rechters heeft gehad die de zaak hebben behandeld. Het is zo ie zo al belachelijk dat zo'n zaak voor de Raad van State moet komen omdat de rechtbank Alkmaar zoals gewoonlijk het heeft laten afweten.

h.oldeboom zei

Buitengewoon moedige vrouw; jarenlang een strijd tegen de leugens van de gemeentes voeren en de op de achtergrond hangende super leugens over CO2, warming van de aarde en dreigende energietekorten.

Maar ondertussen is INA VONK dood.

Ja, door de stress.

R I P Ina. Ik hoop dat je het in de hemel meekrijgt.

Gefeliciteerd ROMEE. Voor deze jarenlange ongelijke strijd.

Sam Kooy zei

Familie Kanis: DIK VAN HARTE. !!!!!!!!!!!!!! Inderdaad, mevr. Vonk is intussen - denkelijk dóór de tress - overleden !!!! Laat dit julie niet overkomen. Lat ze die platen glas maar op hun dak zetten op een zodanige wijze dat niemand - ook niet door weerschijn - er problemen mee krijgt.

Gefeliciteerd Romee Kanis.
    Deze zaak blijft nu met glazen zonneplaten ook maar " Glashard" doorgaan met gemeente Schagen. Het lijkt Hollands Kroon wel.

Pas geleden nog een zonnepark gezien in Spanje.
    Er onderdoor, er langs gereden. Wat een GIGANTISCHE gebouwen zijn dit.

Niet te harden!

Ina is dood (de stress moet reusachtig geweest zijn).
    Wat anders,
    er is niemand in de hemel voordat de Heer naar de aarde terugkomt.
    Ina rust nu in het graf, is dood en staat pas op als de Heer komt.