“zwarte dag voor de democratie”

• vrijdag 23 februari 2018
  • De enige bestuurlijke vernieuwing sinds 1848 wordt afgeschaft. Triest.

Martin Bosma: het is een “zwarte dag voor de democratie”
    Martin Bosma maakte er tijdens het debat over de afschaffing van het raadgevend referendum geen geheim van dat hij totaal niet te spreken is over de afschaffing van het raadgevend referendum. Zoals wij gisteren al berichtten haalde hij op fantastische wijze uit naar minister Ollongren, de levensgevaarlijke, autoritaire en democratie-hatende minister van D66. Die kritiek was niet alleen volkomen terecht, maar ook nog eens hilarisch. Zo noemde Bosma haar “onze Zweedse minister” die had gestudeerd aan een “Ikea-universiteit.”
    Vandaag nam de PVV’er de tijd om ook op Twitter duidelijk te maken dat het een bijzonder trieste dag is:

Vanmiddag, 16.45 uur, stemt de coalitie het referendum weg, enige bestuurlijke vernieuwing sinds Thorbecke 1848. Zwarte dag voor de democratie.

Daar is geen woord van gelogen. Het is inderdaad een “zwarte dag voor de democratie.” We hadden al veel eerder bestuurlijke vernieuwingen moeten doorvoeren. Nu we eindelijk zo’n vernieuwing hebben… wordt die onmiddellijk weer afgeschaft omdat de politieke elites een referendumuitslag niet waarderen.
    Het zegt alles over de staat van de democratie in ons land. Inderdaad, een pikzwarte dag.

De Dagelijkse Standaard

Zorro zei

Nederland is een nep land met een nep bestuur met een koning die de boel lekker tegen elkaar uit laat spelen.

Johann zei

Mensen met een dubbel paspoort zijn hier te gast. Als je Nederlander zou willen zijn dan gooi je dat extra paspoort in de vuilnisbak.
    Conclusie, wij worden in ons eigen huis door gasten geregeert. Foute boel in mijn ogen.

Onze Zweedse afgestudeerde IKEA D66 minister Ollongren,blijkt levensgevaarlijke te zijn, autoritaire en democratie-haat dragende taal uit te spreken. Zie stuk hier boven "Martin Bosma".
    Dit lijkt in Hollands Kroon ook zo te gaan met zijn Poldermolen om via dictatuur voortijdig z.g.n. " burger participatie poldermolen " te vernietigen. ?????????????????
    Hoppa de volgende particuliere en participatie onderneming/vereniging die door Hollands Kroon er onder uit word geschoffeld. Dag burgerparticipatie!
    Bij Nieuwe Niedorp bleef de vergunning naast de nieuwe woonwijk al 15 jaar op de plank liggen bij die zelfde Hollands Kroon en deden niets daartegen ondanks alle protesten van bewoners. Maar de molen staat er nu wel met overlast en inspanning van HK. Welk eigen belang van HK. zit hier achter ondanks dat de vrijwilligers van de poldermolen pas met hun beperkt budget een paar jaar geleden actief bezig konden zijn.
    Als ondernemer zou je toch drie keer bedenken om zich hier in Hollands Kroon te vestigen en dat later je vergunning weer word ingetrokken. Als je vandaag geen problemen heb, dan krijg je het wel over een paar jaar blijkt wel,maar iedere ondernemer is een keer aan de beurt bij Hollands Kroon. Of als je misschien in een netwerk clubje zit, (VVD-er Meskers en CDA-er Theo Groot weet wel welke)dan heb je bij Hollands Kroon wel kans,en zonder problemen.Hup de volgende stichting met enkel vrijwilligers kan zijn papieren klaar maken om tegen zijn eigen gemeente HK. weer naar de rechter te stappen om te gaan bekvechten om een stukje burger participatie. En zo gaat de hele saamhorigheid die nog aanwezig is in Hollands Kroon ook nog eens naar de bliksem en komen de immigranten die helaas niets hebben,ons verder vertellen hoe het verder moet met Hollands Kroon.Ik geef je te bedenken hoe het nu verder moet met Hollands Kroon,maar best is het niet met zo'n overheids bestuur wat hier aan de macht is. Als je ervoor openstaat is er altijd een oplossing te vinden, maar bij Hollands Kroon blijkt dit meestal haast onmogelijk te zijn.Vandaar alle rechtszaken die er al jaren lopen tegen Hollands Kroon!