Zorgen in Kreileroord om 'Polenpensions'

• dinsdag 27 februari 2018
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Kreileroord - Inwoners van Kreileroord maken zich zorgen over de toename van het aantal buitenlandse seizoenarbeiders in 'Polenpensions', die veelal in rijtjeshuizen in het dorp zijn ondergebracht.
     Martijn Gijsbertsen 27-2-2018

"Aan de stroom MOE-landers (Midden- en Oost-Europeanen, red.) komt gezien de economische groei voorlopig geen eind", aldus Jaring Dam, voorzitter van de dorpsraad Kreileroord. ,,Het aantal vergunningen dat wordt aangevraagd voor pensions, neemt hand over hand toe. Daarom vragen wij de gemeente Hollands Kroon met klem het beleid absoluut niet te versoepelen door meer dan vijf personen per woning toe te staan."

Dam stelt op basis van signalen uit het dorp vast dat regelmatig sprake is van de overlast en in Kreileroord een 'onhoudbare situatie' ontstaat wanneer huisjesmelkers, die goedkope woningen opkopen, vrij spel krijgen.

Gezinnen

,,Laat duidelijk zijn: gezinnen die zich in Kreileroord willen vestigen, ook Oost-Europese, zijn zeer welkom. Die voegen iets toe aan de leefbaarheid, omdat kinderen naar school gaan en lid worden van verenigingen. Op meer overlast door groepen individuen die onder één dak wonen, zitten we niet te wachten."

Noordhollands Dagblad

Ik lees en hoor keer op keer over de economische groei, maar kan iemand me uitleggen of de gewone man ook profiteert van de economische groei?
    Wij in ieder geval niet want het salaris op de 1e loonstrook in januari gaf 7 1/2 % minder aan. (ja u leest het goed)
    Denk aan Rutte met zijn: "iedereen gaat er een beetje op vooruit"

VVD graai cultuur ten top. Ex VVD wethouder Theo Meskers heeft daar de laatste jaren duidelijk voorbeeld in de praktijk laten zien. Sinterklaas is nog wel degelijk in het land aanwezig!

Vreemd genoeg hoor je geen enkele politieke partij over woningbouw in Kreileroord. Zet daar 360 woningen neer in plaats van Veld-Noord met een goedkope bouwgrond aanbieding, dan is dat dorp na zo veel jaar eindelijk eens afgebouwd en levensvatbaar zonder alle problemen. Dit word de zoveelste ramp voor Kreileroord wat het niet verdient, want als er ergens een samenhorigheid was dan was het daar wel. Doe wat Hollands Kroon voordat de ruggengraat helemaal vertrokken is uit Kreileroord en helemaal een Poolse getto word. Dat is pas regeren en vooruit zien gemeenteraad! CU-er Jan Paul de Groot kan als inwoner deze kar ook niet trekken hoe graag hij het zou willen! Leuke betaalbare woningen, daar is behoefte aan voor de jeugd die dan hier kan blijven en het dorp dan niet helemaal leegloopt en pensions van gemaakt worden. Als Hollands Kroon dat begrijpen kan????????? Of bestaat Kreileroord al niet meer voor Hollands Kroon!! Jaring Dam, bedankt voor je woordje.

Inwoners van Kreileroord maken zich zorgen' maar de VVD zegt het komt misschien wel morgen.???
    Lokale VVD gaat voor Woningen in Hollands Kroon of is het enkel Veld-Noord ?, maar Kreileroord hoort daar helemaal niet bij. De VVD-fractie heeft bij de vaststelling van bestemmingsplan 't Veld Noord met succes een motie ingediend, waarbij het college de opdracht krijgt direct door te starten met de voorbereiding van fase 2. Totaal 360 woningen. Het plan lag al jaren op de plank. De VVD gaat er van uit dat fase 1, die nu in ontwikkeling is, snel zal zijn uitverkocht? VVD hameren op extra woningen, omdat ze vinden dat het college de potentie van Hollands Kroon onderschat, maar daar hoort Kreileroord niet bij! Onze dorpen aan de A7 en N241 zijn een perfecte uitvalsbasis richting de Randstad en Alkmaar, maar daar hoort Kreileroord niet bij ! Meer woningen betekent voor Hollands Kroon ook meer inwoners maar daar hoort Kreileroord niet bij !. Ga je gang zou ik zeggen VVD maar dan ook in Kreileroord, de bevolking zit al 45 jaar op jullie te wachten. Maar de naam Kreileroord wordt nooit genoemd voor woningbouw.Alleen als de bewoners van Kreileroord zich laten horen om niet te willen mee maken als dumpplaats voor polen pensions te dienen. Ex.wethouder en VVD gemeenteraadslid Meskers weet wel dat het goed is voor onze verenigingen, voor onze middenstand en voor de toekomst van onze lokale samenleving als geheel maar doet daar niets aan en laat de bewoners maar gaarkoken. Maar weet waarschijnlijk zelf niet dat Kreileroord ook nog op de kaart van Hollands Kroon staat en langzaam ten onder gaat. Om zo met je eigen inwoners en kiezers om te gaan is het heel duidelijk om absoluut niet op VVD te stemmen. VVD Meskers gaat u maar eerst een beetje puinruimen wat er nog ligt, wij zullen wel onze eigen boontjes proberen op te lossen zo als altijd, want op de VVD hoeft niemand hier in Kreileroord te rekenen.VVD u wordt bedankt met uw sprookjes maar trappen daar niet meer in.