Schepen bij kade dokbedrijf Luyt in Den Oever zijn nog niet versleept

• maandag 5 februari 2018
  • Hollands Kroon - De vijf schepen die voor reparatie en onderhoud bij machinefabriek/dokbedrijf Luyt aan de kade in de Vissershaven liggen, zijn maandag niet versleept.
    Martijn Gijsbertsen 5-2-2018

Burgemeester Jaap Nawijn van Hollands Kroon had Luyt een ultimatum gesteld en verordonneert de vaartuigen daar voor vijf uur ’s middags weg te halen.

Damwanden

Onderaannemer Hakkers brengt in opdracht van het hoogheemraadschap ter plaatse damwanden aan om de kade te kunnen verbreden en kan niet verder, omdat de schepen in de weg liggen.

Overleg

De gemeente is in overleg met Luyt en wil niet zeggen wanneer de vaartuigen nu weg moeten. ,,De boodschap was helder en staat nog steeds overeind’’, aldus woordvoerder Ben Bruin.

Radiostilte

Verder betracht Hollands Kroon radiostilte. ,,We merken dat het de situatie niet ten goede komt, als we via de media communiceren. Wij communiceren met onze gesprekspartner en dat is Luyt.’’

Noordhollands Dagblad

Nawijn, donder toch op!

Het is niet alleen Nawijn, het zijn ook de (overgebleven) wethouders, de raadsleden en niet te vergeten de "thuiswerkende" ambtenaren die er een gigantische puinhoop van maken en de democratie met voeten treden.
    een van de grootste schuldigen is echter de opgestapte wethouder Meskers die de brutaliteit heeft om met behulp van zijn VVD trawanten, maar ook de rest van het bestuurlijke zooitje, weer raadslid te worden en als het voor hem mee zit gewoon weer wethouder te worden. Het kan allemaal in Nederland.

Het gezonken schip Hollands Kroon, zal zelf eerst "geborgen" dienen te worden. Het gezonken schip Hollands Kroon heeft geen draagvlak meer onder inwoners en ondernemers. Al het water zal er dus eerst uitgepompt dienen te worden, en daarna gefilterd en vitaal gemaakt dienen te worden. Het is wel duidelijk dat degene die verantwoordelijk zijn geweest voor het zinken van Hollands Kroon, hun eigen verantwoordelijkheid dienen te nemen en een nieuwe uitdaging zoeken. "heintje davids" gedrag zoals dat van Theo Mesker, die zich beter kan houden met zijn eigen bedrijf "Mesker projecten VOF", is absoluut onaanvaardbaar, en een regelrechte schoffering van inwoners en ondernemers in Hollands Kroon.

Gemeente Hollands Kroon krijgt zijn zin niet,en dan gaan ze maar weer ondernemertje pesten! En dan als straf al haar opdrachten voor de gemeente intrekken zoals vele ondernemers bij BIJ HOLLANDS KROON ook aan de lijve hebben ondervonden.
    Bij Hollands Kroon heerst een complete dictatuur, dus houd daar maar rekening mee met stemmen want het is uw en kinderen hun toekomst.En op het gros van de gemeenteraad hoef je ook niet meer te rekenen zoals is gebleken.Die blijven continu in hun winter en zomer slaap.