Schepen bij dokbedrijf in Den Oever onder politiebegeleiding versleept

• donderdag 8 februari 2018
  • Hollands Kroon - De vijf schepen die voor onderhoud en reparatie aan de werkkade bij machinefabriek/dokbedrijf Luyt in de Vissershaven in Den Oever lagen, zijn donderdagmiddag onder politiebegeleiding naar elders versleept.
    Martijn Gijsbertsen 8-2-2018
    Meerdere politievoertuigen, agenten, een politie- en sleepboot waren opgetrommeld om de operatie te begeleiden.

Bliksemactie

De bliksemactie werd tussen half een en twee uur uitgevoerd op last van burgemeester Jaap Nawijn van Hollands Kroon.
    De gemeente had Luyt eerst tot maandagmiddag en later woensdagmiddag vijf uur gegeven om de vaartuigen te verslepen.
    De schepen liggen op een plek waar de kade vanwege de dijkversterking in Den Oever wordt verbreed. Zij belemmerden de voortgang van de werkzaamheden.

Protest

Luyt heeft de vaartuigen uiteindelijk zelf versleept. Dit is onder protest gebeurd.
    Het bedrijf stapt naar de bestuursrechter in Alkmaar om het besluit van Hollands Kroon aan te vechten.
    Luyt stelt dat de schepen pas zouden worden verhuisd, wanneer de toekomstige werkkade nabij het havenkantoor is voltooid. Die is nog niet klaar.
    Noordhollands Dagblad

Burgemeester Jaap Nawijn regeert in Hollands Kroon alleen voor een ander zeer onorthodox maar ontziet zich zelf en mag alles.
    Gemeente Hollands Kroon krijgt zijn zin niet, en dan gaan ze maar weer ondernemertje pesten! En dan als straf al haar opdrachten voor de gemeente intrekken zoals vele ondernemers bij BIJ HOLLANDS KROON ook aan den lijve hebben ondervonden.
    Bij Hollands Kroon heerst een complete dictatuur, dus houd daar maar rekening mee met stemmen want het is uw en kinderen hun toekomst en het brood van uw onderneming . En op het gros van de gemeenteraad hoef je ook niet meer te rekenen zoals is gebleken en laten het college op deze manier het varkentje opknappen. En de gemeente raad stond erbij en keek er naar en blijft continu in hun winter en zomer slaap.
    Bedankt Hollands Kroon!

Hoe diep kun je nog zinken als burgemeester(en college en raad)?

Jaap Nawijn laat telkens zien waar hij echt plezier in heeft. En dat is niet vreemd voor de club bestuurders in Nederland, die feitelijk narcisten zijn, en die genieten van dit soort acties en om de massa voor de gek te houden om zelf de macht te behouden, ondersteund door een geweldsmonopolie. We zijn een door deze narcistische kliek bezet land, hopen dat we snel Bevrijdingsdag kunnen vieren in een vrij land.

Bevrijdingsdag hadden ze bij voorbaat toch ook al afgeschaft! Dit omdat ze zelf ook al inzien dat dit land hierover niet meer te bevrijden is. Misschien word het in Hollands Kroon weer ingevoerd, als VVD Burgemeester Nawijn vertrokken is. Maar dan moeten alle HK.Ambtenaren als voorwaarden die dag wel onbetaald doorwerken en alle inwoners een gratis verlofdag krijgen.