RTV Noordkop krijgt nog kans van raad Hollands Kroon

• vrijdag 23 februari 2018
  • Hollands Kroon - De lokale omroep RTV Noordkop krijgt ook de komende vijf jaar de zendvergunning voor de gemeente Hollands Kroon.

Martijn Gijsbertsen 22-2-2018
    Wel geeft de gemeenteraad de oproep huiswerk mee om op korte termijn verbeteringen door te voeren.
    De gemeenteraad verkiest de ’eigen’ omroep boven Schagen FM en adviseert het Commissariaat voor de Media om de zendmachtiging wederom aan RTV Noordkop te verstrekken. Maar de raad geeft daarbij wel een waarschuwing af.
    Voor 1 januari 2019 moet de zender meer nieuws brengen uit de hele gemeente en niet alleen - zoals nu vaak het geval is - voornamelijk uit het gebied Wieringen/Wieringermeer. Gebeurt dat niet, dan vervalt de subsidie.

Streekradio

Daar komt bij dat de wens om tot een streekomroep te komen ook bij de gemeente Hollands Kroon sterk aanwezig is.
    In een op drie na raadsbreed aangenomen amendement van de VVD krijgt de omroep de opdracht om voor het einde van 2019 met een serieus initiatief te komen voor een streekradio met Schagen FM en LOS Den Helder. Daarbij dient ook de provinciale zender RTV NH te worden betrokken.
    Als RTV Noordkop voldoet aan de eis(en) van de raad, kan er over aanvullende subsidie gesproken worden voor 2019 en verder.
    Lada, twee leden van de PvdA en ChristenUnie waren in eerste termijn voor een keuze voor Schagen FM omdat die zender meer kwaliteit zou bieden. ,,Het beeld over beide omroepen is bij ons niet bijster positief’’, zei Theo Meskers (VVD). ,,Maar LOS Den Helder en RTV Noordkop werken wel samen. ’’
    Volgens Meskers moet RTV Noordkop de spreiding van het nieuws verbeteren door vrijwilligers te zoeken in de hele gemeente. ,,Maar dat netwerk moet Schagen FM ook nog opzetten als we voor hen zouden kiezen’’.
    Noordhollands Dagblad

Hollands Kroon wil toch niet luisteren naar haar inwoners,wat heeft het dan nog zin zich hier nog met radio bezig te houden.Als Hollands Kroon nog even de kans krijgt draaien ze alle privatiserende verenigingen hun nek even om en dan krijg je helemaal geen vrijwilligers meer. Die trend zet zich nu al hard voort. Hollands Kroon jullie moeten deze mensen koesteren en niet tegen werken.Dat gaat nog meer geld voor de gemeenschap kosten op lange termijn. Als dit te begrijpen is?