Rijk beëindigt subsidieregeling Zorginfrastructuur: college Hollands Kroon schiet instellingen te hulp

• maandag 5 februari 2018

•  Hollands Kroon - Met ingang van 1 januari 2018 heeft het Rijk de subsidieregeling Zorginfrastructuur beëindigd.

Hiermee bekostigden instellingen de zorg en ondersteuning in de wijken.
    Door de maatregel van het Rijk, komen deze zorg en ondersteuning acuut in het gedrang.

Het college heeft, onder voorbehoud van goedkeuring door de raad, in principe besloten om - maximaal - het bedrag van € 406.000,- dat nu te weinig wordt ontvangen van het Rijk beschikbaar te stellen.

Op deze manier kan het voortbestaan van de wijksteunpunten in ieder geval voor 2018 worden gegarandeerd.

De gemeente gaat met de betrokken partijen (Woonzorggroep Samen, GGZ-NHN, Omring) op zoek naar oplossingen voor de toekomst.

Noortje Slot
    Woordvoerder

Gemeente Hollands Kroon
    Postadres:          Postbus 8, 1760 AA Anna Paulowna
    Telefoon:            088-321 5134

Als we er nu voor zorgen dat er in iedere wijk een allochtoon woont of komt te wonen dan is het Rijk er als de kippen bij om de subsidieregeling Zorginfrastructuur als de kippen her in te voeren voordat er iemand (D'66, GL, PvdA, CU, Denk) het zijn zijn hoofd haalt om het woord DISCRIMINATIE te gaan gebruiken. Vandaar dat er minimaal 1 cultuurverrijker moet wonen, of het nou een ISIS strijder is maakt dan niet uit.