Motorcrossers willen door

• woensdag 7 februari 2018
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - 'Financiën en geluidsnorm voor permanent crossterrein Alkmaarseweg zijn nu geregeld'.
    Mike Deutekom 7-2-2018

Volgens de stichting Noord-Hollandse Geluid Sporten Phoenix zijn ook de laatste hindernissen weggenomen om tot een permanent motorcrossterrein te komen in de Wieringermeer.

Gisteravond hebben de fractievoorzitters in Hollands Kroon besloten dat het motorcrossterrein donderdag 22 februari op de agenda komt van de gemeenteraad.

Garant

En dat terwijl de gemeente in december nog de stekker uit het hele  project leek te trekken. ,,We hebben zelf voor financiële ondersteuning gezorgd zodat de gemeente Hollands Kroon niet meer garant hoeft te staan voor de lening àie die we nodig hadden om de grond aan de hoek Groetweg/Alkmaarseweg te kunnen kopen voor het motorcrossterrein",  zegt voorzitter Gert Meereboer namens de crossers. ,,Hollands Kroon had aangegeven dat ze daar niets voor voelt."

De motorcrossers zijn na de laatste memo van burgemeester en wethouders hard bezig geweest om hun droom van een eigen baan levend te houden.,,Door die memo van Hollands Kroon ging Den Helder tornen aan onze tijdelijke locatie bij het Kooypunt. Want het college daar las in die memo dat het plan werd opgegeven. Terwijl we er volgens mij juist heel dichtbij zijn!'

Het college van Hollands Kroon stelde in de memo van december dat het businessplan van de crossers niet aan de voorwaarden voldeed. Naast de garantstelling die gevraagd werd van de gemeente, zou ook het onderzoek naar de geluidsnormen niet aan de gestelde eisen voldoen. ,,De Regionale Uitvoeringsdienst (RUD) die over dat onderzoek gaat, heeft nu vastgesteld dat we er wel aan voldoen. We hebben aan de kant van de Groetweg onderzoek laten uitvoeren. Met een geluidswal voldoen we daar aan de strenge normering voor een stiltegebied, terwijl het naar onze mening gewoon agrarisch productiegebied is. Het probleem zat aan de kant van de Alkmaarseweg, waar straks een grote vleeskuikenhouderij wordt gevestigd die - net als het verkeer op de Alkmaarseweg - ook veel decibellen produceert. Daarom lieten wij daar geen onderzoek uitvoeren. De RUD is daar nu mee akkoord."

Noordhollands Dagblad

'De RUD is daar nu mee akkoord'....

Heeft dit waarde?
    RUD is totaal niet capabel en geloofwaardig.