Alex Brenninkmeijer: ‘De politiek voert de prikkel van de media niet meer,’ de twee zijn met elkaar versmolten

• maandag 12 februari 2018

• Zoals wij wel vaker stellen: het partijkartel en het mediakartel zijn één en hetzelfde kartel.

Forum voor Democratie-kopman Thierry Baudet heeft het met enige regelmaat — terecht — over het ‘partijkartel.’ Dit kartel bestaat uit bijna alle (traditionele) partijen. Ze geven elkaar de mooiste baantjes, gaan alleen in coalities zitten met elkaar, en vormen eigenlijk één partij (met, wellicht, verschillende vleugels).
    DDS voegt daar al een tijd aan toe dat er niet alleen sprake is van een partijkartel in Nederland, maar ook van een mediakartel. Wat voor politieke partijen geldt, geldt ook voor de oude mainstream media. En het ergste: de twee kartels werken duidelijk met elkaar samen. Ze zijn zo met elkaar verbonden dat ze nog nauwelijks te onderscheiden zijn.
    Die mening wordt gedeeld door niemand minder dan Alex Brenninkmeijer, oud-nationale ombudsman. Dat vertelde hij bij Buitenhof tv eerder vandaag:

'Mijn grootste bezorgdheid is de versmelting van media en politiek. De kritische functie van de media neemt af en de politiek voelt de prikkel van de media niet meer,' zegt @BrenninkmeijerA
    “Mijn grootste bezorgdheid is de versmelting van media en het politieke waardoor de kritische functie van de media neemt af [sic]… en de politiek die voelt eigenlijk zich ook niet meer… die prikkel van de media in zich,” aldus Brenninkmeijer. Ja, dat is een kromme zin, maar dat komt doordat hij spontaan antwoordde en niet een verklaring voorlas. We vergeven het hem dus maar.
    Ook had Brenninkmeijer het één en ander te zeggen over het partijkartel en de manier waarop het opereert in de Tweede Kamer:

“Een parlement wat echt onafhankelijk, gewoon zelfstandig onderzoek doet en een kritische functie vervult is er niet. Dat hebben we niet in Nederland. We hebben een rare meeloop-Tweede Kamer

die bezig is met scoren met kleine dingen, met de waan van de dag. Maar gewoon een goede onderzoeksfunctie [ontbreekt].”

Zo is het maar net. Er zijn wellicht een paar Tweede Kamerleden die zich op positieve wijze onderscheiden — ik denk aan een Pieter Omtzigt — maar dan heb je het echt over een paar. 99% van het parlement bestaat uit meelopers die braaf doen wat hun fractieleiders zeggen… en die doen weer braaf wat het kabinet wil. De Nederlandse Tweede Kamer is grotendeels nutteloos.
    En ja, dat komt allemaal door het partijkartel… en doordat het mediakartel het partijkartel ermee laat wegkomen

De Dagelijkse Standaard

Bakker zei

Het is precies zoals beschreven en zoals het in Den Haag gaat gaat het ook in Hollands Kroon, we worden aan 2 kanten gen...d door transgender Rutte en zijn maten en dan ook nog met behulp van de rest van de 2e Kamer.
    De politici toch maar volhouden dat we in een democratie leven, het is dat het zo triest is anders zou je bijkans in lachen uitbarsten om zoveel leugens en misleiding.

Transgender Rutte?

Hermans zei

Dhr.Brenninkmeijer heeft al vaker over dit onderwerp het woord gevoerd. Helaas heeft hij ook steeds gelijk. Coalities met VVD en CDA worden bij voorbaat een prooi van het gevestigde kartel. Lokale partijen worden gedoogd en kleine succesjes gegund. Geef een raadsprogramma de kans, nooit een coalitie akkoord meer!

De politiek voert de prikkel van de media niet meer, de twee zijn met elkaar versmolten.
    Zoals ik wel vaker stel, het partijkartel ( Hollands Kroon ?) en het mediakartel zijn een hetzelfde kartel. Het ‘partijkartel’ bestaat uit bijna alle (traditionele) partijen. Ze geven elkaar de mooiste baantjes, gaan alleen in coalities zitten met elkaar, en vormen eigenlijk één partij (met, wellicht, verschillende vleugels).
    Ik voeg daar al een tijd aan toe dat er niet alleen sprake is van een partijkartel in Nederland, maar ook van een mediakartel. Wat voor politieke partijen geldt, geldt ook voor de oude mainstream media. En het ergste: de twee kartels werken duidelijk met elkaar samen. Ze zijn zo met elkaar verbonden dat ze nog nauwelijks te onderscheiden zijn.(Hollands Kroon?)
    De grootste bezorgdheid is de versmelting van de media en de politiek of ook wel de gemeentes genoemd zoals Hollands Kroon?
    Een parlement wat echt onafhankelijk, gewoon zelfstandig onderzoek doet en een kritische functie vervult is er niet want we hebben alleen maar een rare meeloop-Tweede Kamer die bezig is met scoren met kleine dingen, met de waan van de dag. Maar gewoon een goede onderzoeksfunctie ontbreekt. Op een paar positieve tweede Kamerleden na die zich op positieve wijze onderscheiden. 99% van het parlement bestaat uit meelopers die braaf doen wat hun fractieleiders zeggen,en die doen weer braaf wat het kabinet wil. Daarom is de tweede kamer grotendeels nutteloos en dat komt allemaal door het partijkartel………. En doordat het mediakartel het partijkartel ermee laat wegkomen.Een stuk van Dhr.Brenninkmeijer zie JAS 12 februari!
    Zo is ook het gevoel bij Hollands Kroon en de politieke partijen en ook al gebleken dat er mediakartel aanwezig is en helemaal geen prikkels meer aanwezig zijn bij de media en de burgers helemaal voor de gek worden gehouden.

Zo, Halve maakte zijn swalbe! Weg met deze leugenaar. Fantast.
    Nu Rutte nog.