Vrijwilligers aan het roer in sporthal Veerburg in Anna Paulowna

• zondag 21 januari 2018
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Vrijwilligers van clubs die structureel gebruik maken van sporthal Veerburg in Anna Paulowna hebben sinds begin dit jaar de exploitatie van de gemeente overgenomen.
    Martijn Gijsbertsen
    De verwachting is dat daarmee de kosten voor taken als beheer, reserveringen/administratie en schoonmaak jaarlijks met minimaal de helft zullen dalen.

Schoonmaakcontract

,,Behalve het salaris van een ambtenaar dat nu wordt uitgespaard, hebben we de eerste ’winst’ al te pakken door het schoonmaakcontract aan te passen’’, stelt Wim Völker.
    Hij is voorzitter van gymnastiekvereniging Dokev en een van de drie mensen die de scepter zwaait in Veerburg.
    De anderen zijn van sportvereniging Kleine Sluis (handbal, korfbal en zaalvoetbal) en judovereniging De Uitkomst. Stichting Musical Producties Ap-Art en Dansschool Marianne regelen hun eigen zaakjes.
    Met Noorderkwartier is voor schoonmaak van de grote sportzaal, toneelzaal en douches/toiletten een tarief afgesproken, dat circa de helft is van het oude.

Tussenoplossing

,,Voorlopig mogen we als tussenoplossing, om Veerburg open te houden, heel 2018 op deze manier draaien. Hoewel een sportseizoen altijd halverwege het jaar begint en eindigt’’, aldus Völker. ,,Na de verkiezingen besluit de nieuwe gemeenteraad over 2019.’’
    Waar Hollands Kroon tot voor kort tienduizenden euro’s kwijt was aan Veerburg - de accommodatie was onrendabel en bleek een schip van bijleg - is de bijdrage voor in ieder geval dit jaar op maximaal 25.000 euro vastgesteld.
    Om het halfjaar wordt het zelfbeheer door de gebruikers geëvalueerd. In de tussentijd werkt SV Kleine Sluis aan een plan voor een nieuwe sporthal op haar complex aan de Randweg.
    Dat zou in de plaats van Veerburg moeten komen. Het plan wordt naar verwachting dit voorjaar aan de gemeente aangeboden.

Verpacht

Het horecagedeelte in sporthal Veerburg staat overigens volledig los van het vrijwillige beheer door clubs: het sportcafé is door de gemeente verpacht aan een ondernemer.

Noordhollands Dagblad

Als Hollands Kroon altijd goed had blijven rekenen ??? en op de centjes let ??? had "AL deze ALLENDE" onder de inwoners en ondernemers nooit zo ver hoeven gebeuren. Maar dan moet deze gemeenteraad wel wakker blijven, en niet de kaas van hun boterham laten afpakken, anders verandert dit niet. Hallo, scherp en werkelijk actief zijn en blijven!
    We zullen het mee maken ???

Het is toch te zot voor worden daar waar het geld door Meskers en consorten met bakken over de balk wordt gegooid, vrijwilligers er alles aan moeten doen om Sporthal Veerburg open te houden.
    Kennen de politici uit Hollands Kroon dan geen enkele schaamte, of komen ze uit asociale gezinnen zonder opvoeding?

Inwoners moeten zelf het plantsoen en hun voetpad ook nog onderhouden.
    Dat was de vorige schrijver nog even vergeten zeker.
    De rest hoor je na 21 Maart wel.
    Want de aankomende schade claims gaan eerst voor.
    En begroting 2018 ???????????...................